یاسوج؛

ضرورت ساخت سیلو در گچساران

رئیس جهاد کشاورزی گچساران گفت: ساخت سیلوی ذخیره گندم نیاز ضروری بخش کشاورزی گچساران است.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ علی علیرضانژاد  در گچساران اظهار کرد: تولید سالانه محصولات کشاورزی شهرستان گچساران 120 هزار تن بوده که با وجود پروژه‌های در دست اقدام در چند سال آینده تولیدات محصولات کشاورزی به 200 هزار تن خواهد رسید.

رئیس اداره جهاد کشاورزی گچساران در ادامه افزود: کل اراضی دیمی و آبی شهرستان گچساران 21 هزار هکتار است که از مجموع آن بیش از 14 هزار هکتار زیر کشت دیم و 6 هزار هکتار آن زیر کشت آبی می‌رود.

علیرضانژاد گفت: با توجه به نامگذاری امسال به نام سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل در این زمینه اقدام کرده‌ایم و محصولاتی را مانند گندم، جو، ذرت و دانه‌های روغنی را در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: امسال 22 هزار تن برداشت گندم در شهرستان داشته‌ایم که حدود 14 هزار تن آن تحویل سیلو‌ها داده شده و برای مصارف نان و ماکارونی از طریق شرکت تعاونی روستایی و غله خریداری شده است.

علیرضانژاد با اشاره به اینکه محصول گندم در استان و کشور حائز اهمیت بسیاری است، بیان داشت: بعد از نفت، گندم بذری شهرستان گچساران رتبه اول را در تولید محصول به خود اختصاص داده است.

رئیس اداره جهاد کشاورزی اظهار کرد: علت بالا رفتن قیمت گندم در شهرستان گچساران به دلیل نبود سیلو در این شهرستان است و با رایزنی‌هایی که انجام شده در آینده نه چندان دور در شهرک صنعتی گچساران این سیلو ساخته خواهد شد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.