پاپ فرانسیس "مادر ترزا" را تقدیس کرد

رهبر کاتولیک‌های جهان در مراسم امروز واتیکان، مادر ترزا را با عنوان قدیس به رسمیت شناخت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی‌بی‌سی؛ هزاران نفر از پیروان مذهب مسیحیت امروز در میدان سن پیترو واتیکان اجتماع کردند تا شاهد اجرای مراسم قدیس معرفی شدن مادر ترزا باشند. مادر ترزا یکی از تأثیرگذارترین زنان در تاریخ دو هزار ساله مسیحیت است، و پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان، امروز- یکشنبه - طی مراسمی در مقابل کلیسای سن پیترو واتیکان او را تقدیس کرد.

کلیسای کاتولیک بیش از ده هزار قدیس دارد که بسیاری از آنها پس از چندین قرن تقدیس شده‌اند. مادر ترزا نیز پس از مرگش در سال 1997 در اثر حمله قلبی در مسیر قدیس شدن قرار گرفت.

مادر ترزا، راهبه آلبانیایی الاصل، در سال 1910 در مقدونیه کنونی متولد شد. او در 16 سالگی راهبه شد و در سال 1929 برای تبلیغات مذهبی به هند رفت و بیشتر عمر خود را در شهر کلکته هند صرف خدمت به بینوایان کرد. کمیته نوبل در سال 1979 جایزه صلح نوبل را به خاطر خدمات انسانی اش به او اهدا کرد.

کلیسای کاتولیک کسانی را تقدیس می کند که باور دارد در طول زندگی شان به اندازه ای منزه بوده اند که پس از مرگ وارد بهشت شده و می توانند با وساطت خدا معجزه کنند. کلیسای کاتولیک معتقد است مادر ترزا دو معجزه انجام داده که هر دو شفای بیماران بوده است.

مادر ترزا در سال 1982 و در اوج محاصره بیروت توانست 37 کودک را که در بیمارستان خط مقدم گرفتار شده بودند با آتش بسی موقت میان ارتش رژیم صهیونیستی و مبارزان فلسطینی نجات دهد. وی همراه با کارکنان صلیب سرخ به آن منطقه سفر کرد و توانست کودکان بیمار را نجات دهد. 

در اواخر دهه 1980 با بازتر شدن فضا در کشورهای اروپای شرقی، که قبلاً به دلیل کمونیست مبلغان مذهبی را رد کرده بودند، وی تلاشهایش را معطوف به گسترش مذهب در این کشورها کرد. او با موضعی محکم با مخالفت در برابر سقط جنین و طلاق پرداخت و شعارش این بود: مهم نیست آنها چه میگویند، شما باید آنها را با لبخند و کار خود تغییر دهید.

مادر ترزا برای همکاری و کمک به مناطق مختلفی سفر کرد. از جمله برای مبارزه با گرسنگی به اتیوپی، در حادثه چرنوبیل برای کمک به آسیب دیدگان تشعشات هسته‌ای، و همچنین برای کمک به قربانیان زلزله در ارمنستان به این مناطق سفر کرد. در سال 1991 در اولین بازگشت به وطنش خانه خیریهٔ برادران مبلغ را در تیرانای آلبانی تاسیس کرد.

تا سال 1996 او 517 مأموریت را در بیش از 100 کشور جهان انجام داده بود.

مادر ترزا 13 مارس 1997 از مقام خود استعفا کرد و در 5 سپتامبر همان سال زندگی را بدرود گفت. هنگام مرگ امور خیریه دارای بیش از چهار هزار راهبه و در 123 کشور جهان مبلغ داشت. 
پس از مرگ مادر ترزا واتیکان تحقیقات خود را در رابطه با قدیس بودن او آغاز کرد.

در سال 2002 واتیکان شفا یافتن زنی هندی را که توموری در شکم خود داشت و با نگاه کردن به عکس ترزا بر روی یک یادگاری بهبود یافته بود را به عنوان معجزه به رسمیت شناخت. "مونیکا بسرا،" زن شفا یافته، در این رابطه می‌گوید که پرتوهایی از نور از سمت نگاره مادر ترزا تشعشع یافت تومور سرطانی وی را درمان نمود هرچند شوهر او و منابع بیمارستانی اصرار داشتند که معالجات پزشکی او را شفا داده است. نقدها و صحبتهای زیادی پیرامون این امر شده‌است دکتر مصطفی در این رابطه به نیویورک تایمز گفت که در واقع کیست برسا سرطانی نبوده‌ است علاوه بر این او به مدت تقریباً یک سال تحت درمان بوده‌است و این نمی‌تواند یک معجزه باشد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۴ شهريور ۱۳۹۵
آقا اجازه! نیاز واتیکان به جلب حمایت، کار را به آنجا کشانده که به قدیس و قدیسه سازی روی آورده است، در همین ایران خودمون، همین حالا آنقدر عارف وارسته و با کرامات داریم که یکیشون یکبارهم نه ادعای تقدس کردن و نه اجازه میدن که چنین چیزی در باره اونها بیان بشه، چون تقدس رابرای ذات پاک الهی منحصر می دونن!تازه این همه دکتر و مدرس تواین مملکت، روزی خداکیلومتر راه میرن که به نیازمندها کمکی کرده باشن و دراین راه جانشون را هم داده اند،اونوقت یه بندۀخدایی که اتفاقاِ وسط دیگران خوب دراومده را ابزار رسیدن به نیات خودشون کردن! خدا جامعه را از اینجور خرافات مصون بدارد>
آخرین اخبار