یاسوج؛

واکسینه شدن 2 هزار رأس دام در دیشموک

مسؤول کانون بسیج مهندسین کشاورزی شهرستان کهگیلویه از واکسینه شدن 2 هزار رأس دام در دیشموک خبر داد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ زادعلی‌  معززخو گفت: کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه در صدد آن است که خدمات رایگان به کشاورزان محترم در این شهرستان ارائه دهد.

وی در ادامه گفت: بازدید از مزارع و باغات شهرستان کهگیلویه در 40 مورد از طرف این کانون خدمات ارائه شد که حمایت و بازدید از مزارع کشاورزان در امامزاده میرسالار(ع) نمونه بارز این خدمت است.

مسؤول کانون سبیج مهندسین کشاورزی شهرستان کهگیلویه گفت: اردوی سه روزه جهادی در منطقه دیشموک با ارائه خدمت سمپاشی بر علیه آفات و بیماری‌های درختان میوه سردسیری در سطح 4 هکتار صورت گرفت.

وی اذعان کرد: این کانون خدمات زیادی به کشاورزان ارائه داده که سمپاشی از باغات انگور در 6 هکتار خدمت خوبی به انگورداران شهرستان کهگیلویه بوده و این خدمات رایگان است.

معززخو گفت: ما علاوه بر خدمات کشاورزی خدماتی از قبیل واکسیناسیون دام‌های سبک را در دستور کار خود خواهیم داشت که در این ماه 2 هزار رأس دام را واکسینه کردیم.

وی تصریح کرد: در منطقه دیشموک سمپاشی صیفی‌جات بر علیه آفات شته و کنه را در یک هکتار، سمپاشی اماکن دامی طویله و آغل علیه آفات بهداشتی در سطح 2 هزار متر مربع نمونه خدمات بارز این کانون در منطقه دیشموک خواهد بود.

مسؤول کانون بسیج  مهندسین کشاورزی شهرستان کهگیلویه عنوان کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی در خصوص آفات و بیماری‌های درختان میوه و زراعت‌های برنج و گندم در دستور کار این کانون قرار دارد که تا به حال 6 کلاس در راستای این خدمات در شهرستان کهگیلویه برگزار شد.

وی متذکر شد: با توجه به این که این کلاس‌ها و خدمات رایگان هستند، در برگزاری هر کلاس به کشاورزان هدایایی رایگان از قبیل سم به آنها داده خواهد شد و تا به حال توزیع سم ضدعفونی بذر گندم و جو همزمان با برگزاری کلاس‌ها در 4 روستا به کشاورزان داده شد.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.