پنتاگون خبر داد:

تغییر کاربری بخشی از زندان گوانتانامو

سخنگوی گوانتانامو اعلام کرد اردوگاه شماره 5 این زندان مخوف، دیگر به عنوان بازداشتگاه استفاده نمی‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه ُمسئولان وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از بسته شدن اردوگاه شماره پنج زندان بحث برانگیز گوانتانامو در خاک آمریکا خبر دادند.

بر اساس این گزارش، جان فیلوسترات، سخنگوی زندان گوانتانامو، اعلام کرد اردوگاه شماره پنج گوانتانامو دیگر به عنوان زندان استفاده نمی شود و کاربرد آن تغییر خواهد کرد. 

وی تصریح کرد بخشی از اردوگاه شماره پنج گوانتانامو به درمانگاه زندانیان تبدیل می شود.

اردوگاه شماره پنج گوانتانامو که سال دو هزار و چهار باز شد و دارای حدود یکصد سلول انفرادی است، پیشتر زندانیان سرکش گوانتانامو و به ویژه آنهایی را که در اعتراض به شرایط بازداشت خود اعتصاب غذا می کردند، در خود جای داده بود.

در حال حاضر شصت و یک زندانی در گوانتانامو نگهداری می شوند. اکثر افرادی که به  زندان گوانتانامو منتقل شدند مظنونان اقدامات تروریستی هستند که پس از حملات یازدهم سپتامبر دو هزار و یک بازداشت شدند و به رغم آنکه سالها از آن تاریخ می گذرد این افراد محاکمه نشده اند و همین مسئله انتقادها و اعتراض های زیادی را در عرصه بین المللی علیه آمریکا بوجود آورده است.

زندانیان گوانتانامو از نظر مقامات آمریکایی بسیار خطرناک هستند، اما اسناد و شواهد کافی برای محکوم کردن آنها وجود ندارد. 

در مجموع هفتصد و هشتاد مظنون تروریسم در گوانتانامو نگهداری می شدند که دهها نفر از آنها طی ماه های اخیر از سوی دولت اوباما به کشورهای دیگر منتقل شده اند.

 باراک اوباما در مبارزات انتخاباتی خود در سال دو هزار و هشت تعطیلی سریع زندان گوانتانامو را به آمریکایی ها قول داد ،اما هنوز نتوانسته است به این وعده انتخاباتی خود عمل کند. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار