مارکت واچ: افزایش بهای نفت به دلیل نگرانی از اتمام ذخایر بازار

وجود برخی نگرانی‌ها درمورد اجرایی شدن طرح فریز نفتی موجب شد بهای طلای سیاه در معاملات بازارهای آسیایی رشد اندکی داشته باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی مارکت واچ در گزارشی نوشت: بهای نفت در معاملات روز پنجشنبه بازارهای آسیایی اندکی افزایش یافت و دلیل آن وجود برخی نگرانی‌ها در مورد اجرای طرح فریز نفتی و برطرف شدن مازاد نفت در بازار است. کارشناسان معتقدند این افزایش بها نمی‌تواند چندان پایدار باشد زیرا آمریکا به تازگی افزایش تولیدات نفتی را آغاز کرده و کشورهای لیبی و نیجریه نیز با پشت سر گذاشتن مشکلات داخلی، تصمیم به افزایش صادرات گرفته‌اند.

نفت آتی سبک و شیرین آمریکا برای تحویل در ماه اکتبر رشد 5 تا 3 دهم درصدی را تجربه کرد و 43 دلار و 72 سنت در هر بشکه قیمت‌گذاری شد. بهای نفت آتی برنت برای تحویل در ماه نوامبر نیز 30 سنت معادل 7 دهم درصد رشد یافت و به 46 دلار و 15 سنت در هر بشکه رسید. پس از انکه روز گذشته وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد حجم تولیدات نفتی این کشور در هفته منتهی به 9 سپتامبر 6 میلیون بشکه افزایش یافت و به رقم کم سابقه 1.4 میلیارد بشکه رسید، بهای طلای سیاه حدود 3 درصد کاهش یافت.

"باب یاوگر،" کارشناس نفتی در این باره گفت: این یک گزارش منفی بود. احساس اطمینان از وجود مازاد تولیدات نفتی در جهان موجب کاهش بهای آن می‌شود.

در چند ماه اخیر که همواره نگرانی درباره مدت زمان باقی ماند مازاد تولیدات نفتی وجود داشت، بهای طلای سیاه 40 تا 50 دلار در هر بشکه در نوسان بود. کشورهای عضو سازمان اوپک از تولیدات خود کم نکرده‌اند و در دیگر نقاط جهان نیز تولیدکنندگان نفتی تقریبا نزدیک به حداکثر ظرفیت، در حال تولید هستند. درحالیکه اعضای عضو و غیرعضو اوپک هفته پایانی سپتامبر در الجزایر جلسه‌ای غیررسمی تشکیل می‌دهند تا درمورد فریز نفتی به توافق برسند، لیبی و نیجریه قطعا خواستار تولید نفت با حداکثر توان و ظرفیت خود هستند زیرا در چند ماه گذشته به دلیل آشوب‌های داخلی نتوانستند از سهم قانونی کشورشان در بازارهای جهانی نفت بهره‌ای ببرند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار