اهواز؛

بیان مشکلات با زبان سینما

استاندار خوزستان بیان داشت: زبان سینما یکی از گویاترین و موثرترین روش‌های بیان مسائل و مشکلات است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،غلامرضا شریعتی ، استاندار خوزستان  درنشست با اعضای انجمن سینمای جوانان سینمای استان، ضمن تبریک عید قربان، غدیر و گرامیداشت دهه ولایت از حضور در این جمع ابراز خرسندی کرد و گفت: تا کنون از این پتانسیل بالای سینما در استان اطلاعی نداشتم و بسیار خوشحالم که امروز به ظرفیت بالا در استان و اهواز پی بردم. امروز یک دریچه ی جدیدی به روی من باز شده و به عنوان یک خدمتگزار استان از وجود چنین فضای فرهنگی و هنری پویا احساس غرور می کنم. وجود این انجمن در استان با این حجم بالای فعالیت و نیز کیفیت مطلوب در حوزه های آموزش و تولید که رتبه بالایی در کشور را دارد مایه افتخار شهر و استان ماست.

وی افزود: زبان سینما یکی از گویاترین و موثرترین روش‌های بیان مسائل و مشکلات است که بسیار بهتر از زبان و گفتگو است و از طریق آثار هنری می توان صدای مردم استان را به گوش مسئولان کشور رساند و این همان وجه رسانه ایی سینما است.

استاندار خوزستان بیان کرد: آنگاه که سینماگر دغدغه اش را به بهترین شکل ممکن به فیلم تبدیل می کند این اثر در تار و پود مخاطبان نفوذ کرده و تبدیل به دغدغه مخاطب می شود و چه بسا به باور عمومی تبدیل می شود و درجامعه نهادینه می شود.

شریعتی با اشاره به فعالیت‌های خود در دوران کوتاه مسئولیتش گفت: در این مدت کوتاه یکی از مهمترین دغدغه هایم، مسئله آب شرب و فاضلاب و محیط زیست استان است که به شدت بحرانی است و سلامت مردم استان را تهدید می کند. خوشبختانه با پیگیری های انجام شده این مسئله به یکی از دغدغه های اصلی رئیس جمهور و معاون اول وی تبدیل شده ولی با تمام این اوصاف زبان هنر و سینما در انعکاس اینگونه مشکلات کلان استان تاثیرگذاری دیگری دارد که فراتر از کلام و نوشتار است.

وی با اشاره به جایگاه مهم فرهنگ در جامعه بیان داشت: در هر جایگاهی که حضور داشتم وظیفه خود دانسته ام که ازین مقوله حمایت کرده ام و همواره در مقام معاونت سیاسی استانداری از فعالیت‌های فرهنگی و ارشاد پشتیبانی کرده ام.

استاندار خوزستان در پایان صحبتهای خود قول مساعد و حمایت از تولید شش فیلم کوتاه با موضوعات متنوع از جمله اربعین حسینی را به سینماگران خوزستان داد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.