یاسوج؛

مشکلات شهری در شورای اجتماعی محلات بررسی می شود

شهردار یاسوج گفت:با راه اندازی شورای اجتماعی محلات مشکلات محله ها برای رفع به شهرداری یاسوج اعلام می شود.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ شهردار یاسوج در جمع مدیران شهری با اشاره به بررسی مشکلات شهر یاسوج در شورای اجتماعی محلات گفت: تدوین سند توسعه محله ها،تدوین چگونگی مشارکت شهروندان ساکن در محله در رفع مشکلات،تشکیل بانک اطلاعات محله ها از جمله مولفه هایی است که در شورای اجتماعی محله ها پیگیری می شود.

محمدعلی جاوید افزود:این طرح یکی از شاخص ترین برنامه ها در جهت تقویت محله محوری و افزایش تعلق خاطر شهروندان و برخورداری از مشارکت های فکری آنان در مسائل شهری است.

شهردار یاسوج گفت: شوراهای اجتماعی محله هویت از دست رفته محله ها را احیاء می کنند.

جاوید افزود: با شکل گیری شورای اجتماعی محله شهروندان در مدیریت شهری که به طور مستقیم بر زندگی آن تاثیر می گذارد سهیم هستند.

وی با بیان اینکه ماهیت این شوراها مشورتی و نظارتی است ادامه داد: این شورا با عضویت علاقمندان ساکن در محله های شهری تشکیل می شود.

شهردار یاسوج گفت: کمک به مشارکت مردمی در فرایند تصمیم سازی، شناسایی مشکلات و ظرفیت ها، کمک به ارتقاء شاخص های شهری، تقویت هویت محله ها و نهادینه کردن نظارت همگانی در محله از جمله اهداف شکل گیری شورای اجتماعی محله است.

جاوید افزود: امام جماعت مسجد،مدیر مدرسه،پیشکسوتان،کاسب محله،رابط بهداشت و دادگستری، رابط کلانتری،مدیر مجتمع، معتمد محله و نمایندگانی از شورا و شهرداری اعضای این شورا را تشکیل می دهند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.