ساری،

تجمع نوجوانان مازندرانی در مراسم احلی من العسل

همزمان با ششمین روز ماه محرم، همایش نوجوانان عاشورایی با عنوان« احلی من العسل» با حضور ۴۰ هیات عزاداری دانش آموزی در مصلی ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، نوجوانان مازندرانی با شرکت در تجمع بزرگ ' احلی من العسل ' به یاد حضرت قاسم ابن حسن (ع) با دسته روی در خیابان های شهرهای مختلف ، عزاداری کردند.

دانش آموزان مازندرانی پس از دسته روی در خیابان ها در مصلای شهرهای مختلف جمع شدند و عزاداری کردند تا حرکت سیدالشهدا (ع) در قیام علیه کفر و استبداد و نهادینه کردن امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه نهادینه کنند .

سیدعلی قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در این مراسم گفت: حضور نوجوانان در این مراسم و عزاداری هایی که رنگ و بوی سادگی و اخلاص دارد در واقع بیان رشادت های حضرت قاسم(ع) به جامعه و نهادینه کردن این مساله است و ماه محرم فرصتی مناسب برای آشنایی دانش آموزان با این سالار شهیدان امام حسین (ع) و فلسفه قیام ایشان است.

قاسمی با بیان اینکه نهادینه کردن فرهنگ عاشورایی و امر به معروف و نهی از منکر درس بزرگ عاشورا برای تمامی دانش آموزان است، افزود: جریان عاشورا جریان مستمر در طول تاریخ است که باید سینه به سینه و نسل به نسل منتقل شود تا قیام شکوهمند حضرت امام حسین (ع) برای همگان تبیین شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار