واردات نفت کره جنوبی از ایران بیش از 2 برابر شده است

به دنبال لغو تحریم های ایران، واردات نفت کره جنوبی از ایران در 9 ماه نخست سال 2016، بیش از دو برابر شده است.


به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی، داده های صنعتی روز یکشنبه نشان داد پس از لغو تحریم های بین المللی ایران در ماه ژانویه، واردات نفت کره جنوبی از ایران در نه ماه نخست سال 2016 در مقایسه با همین دوره در سال پیش از آن بیش از دو برابر شده است.

بر اساس این داده ها، در ماه های ژانویه تا سپتامبر سال جاری میلادی (دی 94 تا شهریور 95)، واردات نفت خام و میعانات کره جنوبی از ایران به 78 میلیون بشکه رسیده است. این درحالیست که در دوره مشابه در سال گذشته میلادی، این رقم 33.63 میلیون بشکه بود.

این داده ها همچنین نشان داد فقط در ماه سپتامبر، ایران 12.5 میلیون بشکه نفت به کره جنوبی صادر کرد که این رقم 106 درصد بیشتر از سال گذشته بود. ارزش این حجم از صادرات 526 میلیون دلار گزارش شد که 72.3 درصد بیشتر از سال پیش از آن بود. 

سال گذشته، کره جنوبی 2.20 میلیارد دلار نفت خام از ایران وارد کرد. این رقم در مقایسه با سال پیش از آن 51 درصد کمتر بود و حتی با رقم 9.36 میلیارد دلار در سال 2011 نیز تفاوت زیادی داشت. واردات نفت خام و میعانات کره جنوبی از ایران در سال گذشته میلادی به 42.4 میلیون بشکه رسید. در سال 2014، این رقم 44.92 میلیون بشکه بود.

ایران یکی از صادرکنندگان عمده نفت خام به کره جنوبی محسوب می شود؛ اما تحریم های اعمال شده علیه تهران باعث کاهش تجارت های دوجانبه شده است. ایران با بیش از 80 میلیون جمعیت، چهارمین کشور بزرگ دارای ذخایر نفتی و دومین کشور دارای ذخایر گازی در جهان محسوب می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار