دی میستورا: فتح حلب بهترین فرصت برای گفتگوهای صلح است

فرستاده سازمان ملل در سوریه تصریح کرد که نباید فتح حلب از سوی ارتش سوریه را به معنی پایان جنگ داخلی این کشور تلقی کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ استفان دی میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در گفتگو های صلح سوریه روز سه شنبه بدنبال نشست ویژه شورای امنیت در مورد اوضاع سوریه در جمع خبرنگاران تصریح کرد که نباید بازگشت کنترل نیروهای ارتش سوریه بر شهر حلب را به معنی پایان درگیری های این کشور که بیش از 5 سال ادامه داشته است، تلقی کرد و این در گیری ها می تواند سال ها در ابعاد مختلفی در این کشور ادامه پیدا کند.

وی با بیان اینکه طرفین درگیر باید از فرصت بدست آمده در پی این تحول استفاده کنند و به تلاش های خود برای از سرگیری گفتگو های صلح روی بیاورند، تاکید کرد که ادامه این گفتگو ها تنها زمانی میسر خواهد بود که همه طرفین از جمله دولت سوریه خواستار آن باشند.

دی میستورا به این نکته نیز اشاره کرد که تلاش او و تیم میانجی گفت وگوها بر این است تا در گفت وگوهای مقدماتی با طرفین ذینفع از این نکته اطمینان حاصل کنند که در صورت آغاز گفت وگوها، قطعنامه 2254 شورا یعنی روند دیپلماتیک تنها محور این گفتگو ها خواهد بود و نه موضوع دیگری.

نماینده بان کی مون در خصوص خروج غیر نظامیان از شهر حلب تایید کرد که این روند از هم اکنون آغاز شده و در حال حاضر نزدیک به 40 هزار نفر از این غیر نظامیان در حال خروج از شهر حلب هستند و اظهار امیدواری کرد که آن دسته از غیر نظامیانی که در مناطق تحت کنترل شورشیان سکونت دارند نیز با استفاده از این فرصت بتوانند از شهر خارج شوند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۲۴ آذر ۱۳۹۵
خیلی دلشان می خواهد جنگ ادامه پیدا کن از حرفش پیداست ولی کور خونده به امید خدا تروریستها و حامیانشان باید از سوریه و عراق فرار کنند
آخرین اخبار