چین در جزایر اسپراتلی تسلیحات نظامی مستقر کرده است

یک موسسه آمریکایی از استقرار تسلیحات چین در جزایر اسپراتلی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز از واشنگتن، یک مرکز پژوهشی آمریکایی موسوم به ابتکار شفافیت دریایی آسیا (AMTI) روز چهارشنبه اعلام کرد "به نظر می رسد چین سامانه های دفاع هوایی و دفاع ضد موشکی در 7 جزیره مصنوعی که این کشور در دریای چین جنوبی ساخته، نصب کرده است."

در حالی که چین همواره نظامی شدن جزایر اسپراتلی را رد کرده است و چند کشور دیگر در منطقه هم ادعای مالکیت بر این جزایر را دارند، مرکز پژوهشی ابتکار شفافیت دریایی آسیا اعلام کرد از ماه ژوئن و به کمک تصاویر ماهواره ای، به اجرای عملیات ساخت سازه هایی 6 گوشه در جزایر فیری کراس، میسچیف و سابی، همگی در مجمع الجزایر اسپراتلی پی برده است. چین قبلا تعدادی باند طولانی فرود هواپیما در این جزایر ساخته بود.

در تصاویری که این مرکز پژوهشی تعدادی از آنها را هم در اختیار خبرگزاری رویترز قرار داده است، توپ های ضد هوایی و تجهیزات دفاع ضد موشکی مشاهده می شود.

چین تقریبا بر کل دریای چین جنوبی و کشورهای ویتنام، فیلیپین، مالزی، برونئی و تایوان هریک بر بخش‌هایی از آن ادعای مالکیت دارند. این کشورها بر سر جزایر غنی از نفت و گاز اسپراتلی و پارسل نیز اختلاف دارند. در این میان، آمریکا هم این دریا را از آب‌های بین‌المللی می‌داند و بر حق قانونی کشتی‌ها و زیردریایی‌هایش در رفت ‌وآمد در این دریا تاکید می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار