دشتی اردکانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

تعرفه حق التحریر دفترخانه ها در سال 95 افزایشی نداشته است

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران گفت: تعرفه حق التحریر دفترخانه ها در سال 95 افزیش پیدا نکرده است.

تعرفه حق التحریر دفترخانه ها در سال 95 افزایشی نداشته استمحمد رضا دشتی اردکانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با افزایش نرخ حق التحریر دفترخانه ها اظهار داشت: ما هیچ افزایشی قیمتی در رابطه با حق و التحریر دفترخانه ها در سال 95 نداشتیم.

وی افزود: تعرفه حق التحریر دفترخانه های اسناد رسمی هر 4 سال یکبار توسط قوه قضاییه به سازمان ثبت اسناد رسمی کشور ابلاغ و به دفاتر ثبت رسمی اطلاع داده می شود،سال گذشته تعرفه ها افزیش پیدا کرده است و تا سه سال آینده هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت.

رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در رابطه با اعتراض برخی شهروندان مبنی بر این که هر دفترخانه اقدام به دریافت مبالغ متفاوتی می کنند بیان داشت: میزان تعرفه ها در تمام اسناد تنظیم شده در بالا و پایین سند به تفکیک و جمع نوشته شده است و هموطنان باید در زمان پرداخت حق التحریر در دفترخانه ها مبلغ مورد نظر را با کارت خوان پرداخت کنند و با توجه به این که در تمام دفترخانه ها دستگاه کارت خوان وجود دارد، هیچ دفترخانه ای حق دریافت مبلغی اضافه ندارد و اگر دفترخانه ای بیشتر از تعرفه های مصوب مبلغی را دریافت کند، مردم می‌توانند آن را به بازرسی سازمان ثبت، ادارات کل ثبت و کانون سردفتران مراجعه کنند و ما ظرف مدت کمتر از یک هفته به موضوع رسیدگی می کنیم.
 
دشتی اردکانی در رابطه با نحوه تعیین حق التحریر در دفترخانه ها گفت: تعرفه ها بابت هر سندی به قیمت دارایی و مدل خودروها تعیین و در سند تنظیمی ثبت می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۰۲ خرداد ۱۳۹۷
آره از لحاظ قانونی افزایش نداشته اما دفتر خانه های چند برابر پول از مردم دریافت میکنند ... یک نمونه ساده فقط هزینه یک سند ملکی که جمعش شده 700 هزار تومان که مبلغ مندرج در نه سند هست . دفاتر اسناد مبلغ 1400 دریافت میکنند . یعنی 700 فروشنده 700 خریدار . یا برای یک گواهی امضا برای خروج فرزندان مبلغ 35000 تومان دریافت میکنند . یا برای یک استعلام ثبت مبلغ 100 هزار تومان دریافت میکنند . . هیچ نظارتی هم نیست
آخرین اخبار