وزیر فرهنگ و ارشاد :

مشهد با هویت امام رضایی پایتخت فرهنگی جهان اسلام است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مشهد با هویت امام رضایی پایتخت فرهنگی جهان اسلام است.

مشهد با هویت امام رضایی پایتخت فرهنگی جهان اسلام استبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  سیدرضا صالحی امیری در مراسم نواخته شدن زنگ "مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام"، اظهار کرد: امروز روز بزرگی برای مشهد، خراسان رضوی، ایران و جهان اسلام است.

وی ضمن تبریک این رویداد بزرگ به همه ملت ایران در سراسر کشور، تصریح کرد: امروز از جایگاه پایتخت فرهنگی جهان اسلام، باید پیام همزیستی و برادری را به جهانیان انعکاس داده و هویت اسلامی - ایرانی کشور را برای آنان عرضه کنیم.

صالحی امیری عنوان کرد: بارگاه مطهر رضوی تقدس ویژه ای به کل ایران اسلامی داده و اکنون مشهد پایتخت معنوی ایران بر بام فرهنگی جهان اسلام ایستاده است.

وی افزود: با آغاز این رویداد بزرگ، امروز مشهد و خراسان، بار دیگر هویت خود را بازیابی می کند و فرهیختگان خراسانی، یکبار دیگر شاهد درخشش این سرزمین خواهند بود.

صالحی امیری همچنین همزمانی آغاز این رویداد بزرگ با میلاد حضرت مسیح را مبارک و نشان دهنده صلح و دوستی میان مکتب اهل بیت و دین مسیحیت برشمرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پیگیری های مسوولان استانی و شهری و فعالیت بالغ بر ٢٧ دستگاه اجرایی برای برگزاری درخور این رویداد بزرگ و درخشش مشهد در دنیا، اظهار کرد: امروز در نقطه ای گردهم آمده ایم که نگین جهان اسلام است.


آغاز برنامه های پایتخت فرهنگی جهان اسلام با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد


مراسم آغازین رویداد فرهنگی مشهد 2017، در صحن آزادی حرم مطهر حضرت امام رضا علیه السلام برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، برنامه های رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار خراسان رضوی، نماینده ی ولی فقیه و امام جمعه مشهد، قائم مقام آستان قدس رضوی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و سایر مسئولان استان، آغاز شد.

پخش صلوات خاصه حضرت امام رضا (ع) و مداحی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) زینت بخش این مراسم بود.

زیارت حرم مطهر رضوی، نواختن زنگ "پایتخت فرهنگی جهان اسلام - مشهد 2017" در یکی از مدارس مشهد، رونمائی از نماد «مشهد ٢٠١٧» در میدان شهدا، سخنرانی در دانشگاه فردوسی مشهد، تشکیل شورای سیاستگذاری "پایتخت فرهنگی جهان اسلام - مشهد 2017"، برگزاری یک نشست رسانه ای و ... از برنامه های سفر «سیدرضا صالحی امیری» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مشهد است.

به مناسبت انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 بیش از 100 برنامه فرهنگی و آموزشی در گستره ملی و منطقه ای در طول سال 2017 در این کلانشهر مذهبی برگزار می شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سفر خود به مشهد مقدس، در این سفر با«آیت الله علم الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان‌رضوی و «آیت‌الله رییسی» تولیت آستان قدس رضوی دیدار می‌کند.

در فرهنگ رضوی شاهد هم صدایی و همنوایی مسلمانان هستیم

استاندار خراسان رضوی گفت: در فرهنگ رضوی شاهد هم صدایی و همنوایی مسلمانان هستیم و بایستی این فرهنگ در جهان گسترش یابد.
استاندار خراسان رضوی در مراسم آغاز رویداد پایتخت فرهنگ اسلامی با اشاره به شروع رسمی این رویداد افزود: در سال ٢٠١٧ مشهد مقدس پیام رسان تاریخی و فرهنگی جهان اسلام خواهد بود و ظرفیت های فرهنگی، هنری و ادبی شهر برای ایجاد هر چه بهتر این فضا اماده می باشد.

علی‌رضا رشیدیان با اشاره به فتنه های موجود در برخی کشورهای اسلامی اظهار داشت: در فرهنگ رضوی شاهد هم صدایی و همنوایی مسلمانان هستیم و بایستی این فرهنگ در جهان گسترش یابد.
وی تصریح کرد: امسال با توسل به ائمه و با همکاری تمامی مردان و زنان خراسانی شاهد درخشانی شهر مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام هستیم.

قائم مقام تولیت آستان قدس نیز در مراسم افتتاح رسمی پایتخت فرهنگی جهان اسلام در کنار بارگاه مطهر رضوی گفت: انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلامی از فیوضات امام رضا(علیه السلام) و نشر اندیشه معنوی آن امام دانست.

شهردار مشهد نیز در این مراسم در سخنانی، گفت: خدا را شاکریم که امروز مشهد می تواند در عرصه گیتی جهانیان را به اسلام ناب محمدی چیزی که در پیام مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپایی بود رهنمود سازد.

سید صولت مرتضوی افزود: مشهد از دیرباز پایتخت فرهنگی جهان اسلام بوده و خواهد بود و امیدواریم این نامگذاری امسال در شناساندن مشهد به طور شایسته به تمام جهانیان موفق باشد.

رونمایی از نماد پایتخت فرهنگ اسلامی

صبح امروز با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نماد پایتخت فرهنگ اسلامی در میدان شهدای مشهد رونمایی شد.

در این مراسم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، استاندار خراسان رضوی، شهردار مشهد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، 
معاون امنیتی، سیاسی و اجتماعی خراسان رضوی و سایر اعضای شورای سیاستگذاری مشهد ۲۰۱۷ حضور داشتند.

رویداد پایتخت فرهنگی جهان اسلام؛ مشهد ۲۰۱۷، صبح  امروز با حضور وزیر ارشاد در حرم رضوی به صورت رسمی آغاز شد.

زنگ "مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام" نواخته شد

زنگ "مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام" با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، دقایقی پیش نواخته شد.

در این مراسم که با حضور اعضای شورای سیاستگذاری پایتخت فرهنگی جهان اسلام و همچنین با حضور سرکنسول عراق، افغانستان، ترکیه و پاکستان مدرسه شاهد فردوسی مشهد برگزار شد، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به نواختن زنگ نمادین "مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام – مشهد ٢٠١٧" نمود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم ٢٠١٧، بر شناساندن شهر مشهد و ظرفیت های آن، در سطح جهان تاکید کرد.

استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: باتوجه به شروع سال ٢٠١٧ که طی آن، مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام است، باید این فرصت تاریخی را برای معرفی فرصت‌های فرهنگی، تاریخی و ادبی مشهد غنیمت شمرد.

انتهای پیام//ی.م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار