مرکل: اجازه نمی دهیم انگلیسی ها امتیازات اروپا را دستچین کنند

صدراعظم المان گفت اتحادیه اروپا اجازه نخواهد داد انگلیس امتیازات این اتحادیه را دستچین کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ای پی تی ان، صدراعظم آلمان گفت: اجازه نمی دهیم انگلیسی ها در مذاکرات برگزیت، امتیازات حضور در اتحادیه اروپا را برای خود دستچین کنند.

آنگلا مرکل در سخنانی در جمع اعضای سازمان فراگیر سندیکاهای خدمات عمومی و خصوصی آلمان در برلین درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا گفت: مسئله خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، اروپا را در شرایط ویژه ای قرار داده است.

وی افزود: خروج یک شریک مهم از اتحادیه اروپا به نام انگلیس را تاکنون درک نکرده بودیم. این مساله از یک طرف از اهمیت وافری برخوردار است که ما در حین مذاکرات مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا همچنان مناسبات حسنه میان خود را حفظ می کنیم.

آلمان و انگلیس، مناسبات دوجانبه ای با هم دارند و انگلیس، شریک خوبی در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) برای ما محسوب می شود اما از سوی دیگر باید بدانیم که ورود یا دسترسی به بازار مشترک اروپا تنها مشروط به رعایت اصول و به تعبیری بهتر، آزادی های چهارگانه اتحادیه اروپاست؛ در غیر این صورت این مذاکرات باید متوقف شوند.

مرکل همچنین تاکید کرد  نمی توانیم برای دستچین کردن امتیازات (عضویت در اتحادیه اروپا با انگلیسی ها) مذاکره کنیم. چون این نوع مذاکره، پیامدهای ناخوشایندی را برای سایر بیست و هفت کشور عضو اتحادیه اروپا در پی خواهد داشت و به همین خاطر است که ما اجازه نخواهیم داد تا چنین تبعاتی به منصه ظهور رسند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار