اردبیل؛

استان اردبیل یکی از قطب‌های مهم دامپروری کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: استان اردبیل به عنوان یکی از قطب‌های دامپروری کشور محسوب می‌شود و سالانه با تولید 240 هزار تن شیر خام رتبه 14 کشور را دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل، عدیل سروی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات مربوط به واحدهای گاوداری صنعتی و نیمه‌صنعتی در اردبیل با اشاره به اینکه حمایت از مراکز دامپروری استان اردبیل از اولویت‌های سیاست وزارت جهاد کشاورزی است افزود: استان اردبیل به عنوان یکی از قطب‌های دامپروری کشور محسوب می‌شود و سالانه با تولید 240 هزار تن شیر خام رتبه 14 کشور را دارد و از طرف دیگر کیفیت خوب شیر تولیدی استان و وجود مجتمع‌های بزرگ دامپروری نظیر دامپروری کشت و صنعت مغان و از همه مهمتر وجود جمعیت بزرگ تولیدکنندگان شیر گوسفندی عشایر استان زمینه را برای ساخت 42 واحد کارخانجات لبنی مهیا نموده است.

وی اظهار داشت : سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل برای تامین کمبود شیرخام و مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات از احداث گاوداریهای صنعتی شیری در اولویت نخست کاری حمایت کرده و در حال حاضر هم این حمایتها ادامه دارد تا مواد اولیه سالم به دست کارخانجات برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: هم‌اکنون این واحدها انواع محصولات لبنی نظیر ماست، دوغ، خامه، کره، پنیر، پنیر پیتزا، بستنی، شیر خشک و شیر پاستوریزه تولید می‌کنند که بعضی از این محصولات به دلیل کیفیت بالای خود در سطح کشور شناخته شده است.

سروی با اشاره به اینکه 42 کارخانه لبنی با ظرفیت جذب سالانه 750 هزار تن شیر خام در استان اردبیل احداث شده است تصریح کرد : طبق گزارش اداره کل دامپزشکی استان در 8 ماهه امسال حدود 386 تن شیرخام به صورت قانونی از استان خارج شده و به کارخانجات سایر استانها انتقال یافته است.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر حمایت از صنایع و مراکز دامپروری جزو اولویت‌های سیاست وزارت جهاد کشاورزی بوده و این سازمان نهایت همکاری را با سرمایه‌گذاران در خصوص احداث واحدهای صنعتی دامداری می‌نماید و تا حد امکان از این واحدها حمایت می‌کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار