اردبیل؛

آغاز عملیات احداث نیروگاه سه گانه 32 مگاواتی در شهرستان پارس آباد

فرماندار شهرستان پارس آباد از شروع عملیات اجرایی طرح احداث نیروگاه سه گانه 32مگاواتی)تولید همزمان برق، حرارت مفید و سرمایش) در این شهرستان مرزی در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ اکبر صمدی گفت: این طرح مهم با سرمایه گذاری افزون بر 500میلیارد ریالی بخش خصوصی اجرا می شود.

وی اظهار کرد: با بهره برداری از این طرح مهم، علاوه بر رفع معضل نوسانات و افت ولتاژ برق و ایجاد حدود 100فرصت شغلی جدید، تحول اساسی در صنعت برق منطقه ایجاد خواهد شد.

فرماندار پارس آباد با بیان اینکه با تدبیر دولت بزرگترین طرح آب و خاک موسوم به شبکه پایاب سد خداآفرین در این منطقه مرزی در دست اجراست اظهار کرد: در 2 سال اخیر 7 هزار و 200میلیارد ریال اعتبار برای این طرح تخصیص یافته تا با شتاب بیشتری اجرا شود.

صمدی اضافه کرد: با در خواست رییس جمهوری و عنایت و اذن مقام معظم رهبری یک میلیارد دلار از محل صندوق توسعه ملی برای مهارهای مرزی استان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه اتمام و افتتاح این طرح تحول عظیمی در منطقه ایجاد خواهد کرد، ادامه داد: برخی ها با طرح مباحثی در خصوص شبکه پایاب خداآفرین بدنبال کمرنگ کردن لطف و عنایت مقام عظمای ولایت و سیاه نمایی خدمات و تدبیر دولت هستند.

وی با قدردانی از عنایات و نگاه ویژه رهبری و رییس جمهوری نسبت به این منطقه مرزی، اضافه کرد: با راه اندازی و بهره برداری کامل از این طرح، 62هزار هکتار اراضی مرتعی و دیم منطقه به آبی تبدیل و مجتمع های متعدد کشت و صنعت و دامپروری، کشت های گلخانه ای، صنایع تبدیلی و تکمیلی و بسته بندی در این شهرستان ایجاد و برای حدود 100هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/ح





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.