حمله افراد مسلح ناشناس به یک پاسگاه در نیجریه

در حمله افراد مسلح ناشناس به یک پاسگاه پلیس در مرکز نیجریه، 3 نفر کشته شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری شینهوا، منابع خبری در ابوجا اعلام کردند در حمله افراد مسلح ناشناس به یک پاسگاه پلیس در ایالت کوگی در مرکز نیجریه، دو مامور پلیس و یک زندانی کشته شدند.

 عبداللهی شافی، رئیس پلیس ایالت کوگیف در گفتگو با خبرگزاری رسمی نیجریه اعلام کرد مهاجمان مسلح اولین ساعات صبح روز جمعه به پاسگاه پلیس حمله کردند و به سوی ماموران تیراندازی کردند و پیش از فرار به جنگل‌های منطقه، ساختمان پاسگاه را به آتش کشیدند. وی افزود در این حمله دو مامور پلیس و یک زندانی کشته شدند.

مقامات پلیس چندین گروه را برای تعقیب و بازداشت مهاجمان که به مناطق جنگلی اطراف پاسگاه فرار کردند، بسیج کرده‌اند.

نیجریه در سالهای اخیر در معرض حملات و بمبگذاری‌های گروه تروریستی بوکو حرام قرار داشته است. حملات و اقدامات بوکو حرام سال 2009 در مناطق شمال شرقی نیجریه آغاز شد و به تدریج به دیگر مناطق این کشور و چند کشور همسایه نیز گسترش پیدا کرد.

در پی عملیات یک نیروی چندملیتی متشکل از  نظامیان چاد، کامرون و نیجریه بر ضد بوکو حرام که سال گذشته آغاز شد، این گروه مسلح اکثر مناطقی را که در نیجریه به تصرف خود درآورده بود از دست داد، اما عناصر این گروه به مناطق کوهستانی و جنگلی سامبیسا پناه برده و به حملات و انفجارهای پراکنده روی آورده اند.

 ارتش نیجریه در عملیات خود بر ضد بوکو حرام در منطقه سامبیسا از حمایت یک گروه شبه‌نظامی برخوردار است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار