مقام روس: اظهارات ترامپ درباره بازگرداندن کریمه به اوکراین نگران‌کننده است

رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه اظهارات ترامپ را درباره بازگرداندن کریمه به اوکراین نگران‌کننده خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایتارتاس، "لئونید اسلوتسکی"، رئیس کمیته امور بین‌الملل دومای روسیه امروز در گفتگو با خبرنگاران اعلام کرد: فرصت بهبود روابط روسیه و آمریکا همچنان وجود دارد؛ اما اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا درباره کریمه "نگران‌کننده" است.

زمانی که از وی درخواست شد نظر خود را در خصوص اظهارات شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید درباره کریمه بیان کند، وی گفت: "مسلما این اظهارات نگران‌کننده است؛ اما ما درک می کنیم که این موضعی است که همه دولت های آمریکا در گذشته اتخاذ کرده اند. نمی توان انتظار داشت که ترامپ در آغاز ریاست جمهوری اش با نخبگان آمریکا به مخالفت بپردازد. باید واقع‌گرا باشیم. هنوز این فرصت وجود دارد که روابط روسیه و آمریکا بهبود یابد."

شان اسپایسر روز گذشته (سه شنبه) اعلام کرد: دونالد ترامپ انتظار دارد که روسیه خصومت ها را کنار بگذارد و شبه جزیره کریمه را به اوکراین بازگرداند.

پس از همه‌پرسی سال 2014 در شبه جزیره کریمه، با رای 97 درصد از مردم، این منطقه به روسیه الحاق شد. ترامپ در طول رقابتهای انتخاباتی بارها اعلام کرد پس از همه‌پرسی صورت گرفته در شبه جزیره کریمه، این منطقه را به عنوان بخشی از روسیه به رسمیت خواهد شناخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار