پیامد تحریم‌های اتحادیه اروپا ضد روسیه؛

خودکشی روزانه یک کشاورز یا دامدار در فرانسه

بخش کشاورزی فرانسه شاهد بحران شدیدی است و روزانه یک کشاورز یا دامدار به همین دلیل دست به خودکشی می زند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، بخش کشاورزی در فرانسه به شدت درگیر بحران است اما از جمله خبرهایی که روزنامه ها و مطبوعات این کشور دیگر آن را سرخط خبرهای خود قرار نمی دهند، خودکشی یک کشاورز یا دامدار فرانسوی در هر روز است.   

بر این اساس، موضوع کشاورزی از جمله مسائل بسیار اثرگذار در انتخابات آتی ریاست جمهوری در فرانسه است و همه نامزدهای ریاست جمهوری در نمایشگاه بزرگ کشاورزی این کشور حضور پیدا می کنند.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهور کنونی پیشتر از نمایشگاه دیدن کرده و گفته است اتحادیه اروپا باید نظام پرداخت یارانه به بخش کشاورزی و دامداری را اصلاح کند. وی با این وجود تاکید می کند که چنین ساز وکاری باید حفظ شود. 

بسیاری از کشاورزان و دامداران فرانسه به شدت تحت فشار قرار دارند و برخی از آنان هم ایجاد تغییراتی ساختاری را در کشور خواستار شده‌اند.  

پس از تحمیل تحریم های اتحادیه اروپا ضد روسیه، دامداران فرانسه بازار بسیار خوبی را برای محصولات تولیدی خود از جمله گوشت از دست داده اند. بازار اروپا را هم صادرات کشورهای آلمان و اسپانیا در اختیار خود دارد و محصولات خود را به قیمتی عرضه می کنند که برای کشاورزان فرانسوی سودآور نیست. 

وزارت کشاورزی فرانسه اعلام کرده است سی درصد کشاورزان و دامداران در این کشور درآمدی برابر با ماهانه 375 دلار دارند و این در حالی است که بیشتر از هر کشور اروپایی دیگری یارانه دریافت می کنند.  

متیو چاو، دامدار فرانسوی می گوید: «واقعیت خیلی ساده است. اگر همین فردا یارانه ها قطع شوند همه ی ما ورشکست می شویم. بدون یارانه نمی توانیم زندگی کنیم.» 

سه نسل از خانواده چاو، شش دهه است که دامداری می کنند و همچون دیگر دامپروران در مقایسه با رقبای خود با افزایش بسیارهزینه های تولید روبرو هستند زیرا هزینه ی گزافی باید برای رفاه اجتماعی و مالیات پرداخت کنند. هنگامی که نسل چهارم این خانواده، شغل پدری را در دست می گیرند، شاید صدها هزار فرصت شغلی و مزرعه ناپدید شده باشند.  

روزنامه ها و مطبوعات محلی فرانسه دیگر حتی اخبار این بحران را هم منتشر نمی کنند اما روزانه یک کشاورز یا دامدار فرانسوی اقدام به خودکشی می کند. تازه ترین نمونه ی این خودکشی ها هم مادر دو فرزند بود که پس از نوشتن نامه ای خودش را دار زد. وی در نامه  خود قبل از خودکشی نوشته بود، در بدهی غرق شده است.

به گفته دامداران، مردم از شرایطی که در هشت سال گذشته با آن درگیر بوده اند منزجر شده اند. یکی از دامداران می گوید: «کشاورزان دیگر تاب ندارند. همه آنان به شدت زیر بار بدهی رفته اند. همه در آستانه ورشکستگی یا خودکشی قرار دارند.»

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار