کانگوروها ضعیف ترین تیم های قاره؛

ایران بر بام قاره کهن/ غرش اژدها در شرق آسیا

نمایندگان کشورمان در هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا بهترین عملکرد را در بین تمام کشورهای شرکت کننده در این رقابت ها داشتند.

به گزارش خبرنگار حوزه فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان ،هفته دوم مرحله گروهی رقابت های لیگ قهرمانان آسیا در سال 2017 با برگزاری 16 دیدار در غرب و شرق قاره کهن به پایان رسید.
 
در این 16 بازی، شاهد رد و بدل شدن 62 گل بودیم و میانگین 3/87 صدم گل در هر بازی ثبت شد که در این میان منطقه شرق با 32 گل بالاتر از منطقه غرب با 26 گل قرار گرفت.
 
هفته دوم این رقابت ها را در منطقه غرب و همچنین مجموع کل قاره می توان به نام تیم های ایرانی نوشت چرا که نمایندگان کشورمان آمار سه پیروزی و یک شکست را ثبت کردند و عملکردی بهتر از نمایندگان سایر کشورهای منطقه داشتند.  
 
البته در منطقه شرق هم یکه تازی چینی ها تداوم یافت و مردان سرزمین اژدها با 2 برد و یک تساوی، قدرت خود را در این منطقه به رخ کشیدند.
 
با هم نگاهی به عملکرد نمایندگان کشورهای حاضر در لیگ قهرمانان در هفته دوم این رقابت ها می اندازیم:  
 
غرب آسیا
 
ایران
 
سه نماینده کشورمان در بازی های این هفته از سد حریفان خود گذشتند و تنها ذوب آهن در عمان با نتیجه 2 بر یک از الاهلی عربستان شکست خورد.
 
استقلال خوزستان در ادامه شگفتی سازی های خود موفق شد با نتیجه یک بر صفر الجزیره امارات را در خانه حریف شکست دهد تا تنها تیم بدون گل خورده این رقابت ها لقب گیرد.
 
آبی پوشان پایتخت کشورمان هم در دیداری یک طرفه با سه گل التعاون عربستان را از پیش رو برداشتند و در نهایت پرسپولیس در آخرین لحظات دیدار با الوحده امارات،شکست 2 بر یک مقابل  میزبان را به برتری 3 بر 2 تغییر داد تا هفته ای رویایی برای تیم های ایرانی شکل گیرد.
 
تیم های ایرانی در هفته دوم لیگ قهرمانان، هشت بار موفق به باز کردن دروازه حریفان شدند و چهار گل هم دریافت کردند.
 
هشت بازی، چهار برد، دو تساوی، دو باخت، 12 گل زده، هشت گل خورده، 14 امتیاز و میانگین 1/75 صدم امتیاز در هر بازی، آمار کلی نمایندگان کشورمان تا پایان بازی های روز دوم لیگ قهرمانان آسیا است که سبب شده ایران تنها به دلیل میانگین گل زده کمتر نسبت به قطر در رتبه دوم منطقه غرب لیگ قهرمانان قرار گیرد. 


ایران بر بام قاره کهن/ خروش اژدها در شرق آسیا
 

ایران بر بام قاره کهن/ خروش اژدها در شرق آسیا

عربستان
 
سعودی ها در هفته دوم لیگ قهرمانان آمار 2 برد، یک تساوی، یک باخت، شش گل زده و هفت گل خورده را ثبت کردند.
 
الاهلی و الهلال به ترتیب با نتایج مشابه 2 بر یک، ذوب آهن ایران و الریان قطر را شکست دادند.  
 
الفتح در بازی خانگی خود مقابل لخویا قطر با نتیجه 2 بر 2 متوقف شد و التعاون با سه گل از استقلال ایران شکست خورد.
 
نمایندگان این کشور در مجموع تا پایان هفته دوم لیگ قهرمانان با هشت بازی، چهار برد،دو تساوی،دو باخت،10 گل زده،9 گل خورده، 14 امتیاز و میانگین 1/75 صدم امتیاز در هر بازی در رتبه دوم منطقه غرب قرار دارند. 

ایران بر بام قاره کهن/ خروش اژدها در شرق آسیا
 
قطر
 
هرچند 2 نماینده این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس، برخلاف روز نخست لیگ قهرمانان نتایج ضعیفی کسب کردند اما نتایج لخویا و الریان در هفته نخست سبب شده تا قطری ها همچنان با چهار بازی، 2 برد، یک مساوی، یک باخت، هشت گل زده، پنج خورده، هفت امتیاز، میانگین 1/75 صدم امتیاز در هر بازی و میانگین گل زده 2 در صدرجدول منطقه غرب حضور داشته باشد.
 
در روز دوم مرحله گروهی این رقابت ها، لخویا در خانه الفتح عربستان به تساوی 2 بر 2 رضایت داد و الریان هم در دقیقه 96 دیدار با الهلال، گل دوم را از این تیم دریافت کرد و از کسب تک امتیاز ارزشمند خارج از خانه محروم شد. سه گل زده و چهار گل خورده حاصل عملکرد قطری ها در هفته دوم لیگ قهرمانان بود. 

امارات
 
شیخ نشین ها در هفته دوم لیگ قهرمانان عملکرد ضعیفی داشتند و با یک برد، سه شکست، پنج گل زده و هشت گل خورده به کار خود در این هفته پایان دادند.
 
العین با پیروزی 3 بر 2 در دیدار خارج از خانه مقابل بنیادکار ازبکستان، تنها نماینده موفق امارات لقب گرفت اما الجزیره، الوحده و الاهلی با نتایج یک بر صفر،3 بر 2 و 2 بر صفر به ترتیب مغلوب استقلال خوزستان، پرسپولیس تهران و لوکوموتیو تاشکند شدند.
 
هشت بازی، 2 برد، یک مساوی، پنج باخت، 9 گل زده، 15 گل خورده، هفت امتیاز، میانگین 0/87 صدم امتیاز در هر بازی، آمار نتایج کلی تیم های اماراتی بوده و آن ها با این عملکرد در جایگاه چهارم منطقه غرب ایستاده اند. 

ایران بر بام قاره کهن/ غرش اژدها در شرق آسیا

ازبکستان
 
برتری 2 بر صفر لوکوموتیو تاشکند برابر الاهلی امارات و شکست 3 بر 2 بنیادکار مقابل العین، نتایج ازبک ها در روز دوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان را شکل داد. 2 تیم ازبکستانی در این بازی ها، چهار گل به ثمر رساندند و سه گل هم دریافت کردند.
 
در کل لوکوموتیو و بنیادکار در چهار بازی آمار یک برد، سه باخت، چهار گل زده، شش گل خورده، سه امتیاز و میانگین 0/75 امتیاز در هر بازی را به جا گذاشته اند تا ازبک ها قعرنشین منطقه غرب باشند.

شرق آسیا
 
چین
 
مردان سرزمین اژدها که با جذب ستاره های نامدار جهان فوتبال پا به لیگ قهرمانان آسیا گذاشته اند، مانند هفته نخست این رقابت ها نتایج درخشانی کسب کردند و اگر شاگردان لوئیس فیلیپه اسکولاری در تیم گوانگ ژو در بازی خارج از خانه مقابل سوون سامسونگ کره جنوبی با تساوی 2 بر 2 متوقف نمی شدند، رکورد 100 درصد پیروزی تا پایان هفته دوم لیگ قهرمانان را به جا می گذاشتند. 

ایران بر بام قاره کهن/ غرش اژدها در شرق آسیا
 
شانگهای دیگر نماینده چین در این هفته با نتیجه پنج بر یک وسترن سیدنی را شکست داد و جیانگسو آخرین نماینده این کشور هم شکست 2 بر یک را به آدلاید یونایتد تحمیل کرد.9 گل زده و چهارگل خورده حاصل عملکرد تیم های چینی در روز دوم این رقابت ها بود.
 
در مجموع چینی ها با آمار شش بازی، پنج برد، یک تساوی، 18 گل زده، چهار گل خورده، 16 امتیاز و میانگین 2/66 امتیاز در هر بازی، صدرنشین مقتدر منطقه شرق هستند. 

ایران بر بام قاره کهن/ خروش اژدها در شرق آسیا
 
کره جنوبی
 
نمایندگان کره عملکرد متفاوتی نسبت به هفته نخست این رقابت ها  داشتند و با 2 پیروزی، یک تساوی، یک باخت، 14 گل زده و هشت گل خورده به کار خود در هفته دوم لیگ قهرمانان پایان دادند.
 
اولسان هیوندا در یک بازی یک طرفه با شش گل بریزبن رور استرالیا را شکست داد و نخستین پیروزی نمایندگان کره در فصل جدید لیگ قهرمانان را به دست آورد.  
 
ججو یونایتد دیگر تیم کره ای برنده در روز دوم این رقابت ها بود که موفق شد گامبا اوزاکا ژاپن را با نتیجه چهار بر یک از پیش رو بردارد.
 
سوون سامسونگ هم در بازی خانگی به تساوی مقابل گوانگ ژو چین رضایت داد اما اف. سی. سئول در دیداری خارج از خانه به سختی و با نتیجه پنج بر دو از اوراواردز ژاپن شکست خورد.
 
نمایندگان کره در هشت بازی آمار 2 برد، 2 مساوی، 4 باخت، 15 گل زده، 13 گل خورده، 8 امتیاز و میانگین یک امتیاز در هر بازی را ثبت کرده اند و در مجموع در رتبه چهارم منطقه شرق ایستاده اند.
 
ژاپن
 
سامورایی ها نسبت به هفته اول افت داشتند و با یک پیروزی، یک تساوی، 2 باخت، هشت گل زده، 9 گل خورده به رتبه سوم منطقه شرق سقوط کردند.
 
اوراواردز در تقابل با سئول کره جنوبی ،مانند بازی اول خود پیروزی پرگلی کسب کرد و برهمین اساس تنها تیم ژاپنی برنده در هفته دوم لقب گرفت.  

کاوازاکی دیگر نماینده ژاپن مقابل تیم ضعیف ایسترن هنگ کنگ به تساوی یک بر یک رضایت داد و کاشیما آنتلرز و گامبا اوزاکا با نتایج 2 بر یک و چهار بر یک به ترتیب مغلوب هیوآنگ تونگ تایلند و ججو یونایتد کره شدند.
 
نمایندگان این کشور در مجموع تا پایان هفته دوم لیگ قهرمانان آمار هشت بازی، چهار برد، 2 تساوی، 2 شکست، 18 گل زده، 10 گل خورده، 14 امتیاز و میانگین 1/75 امتیاز در هر بازی را ثبت کرده اند.
 
استرالیا
 
شکست شش بر صفر بریزبن رور برابر اولسان هیوندا کره، 2 بر یک آدلاید یونایتد مقابل جیانگسو چین و پنج بر یک وسترن سیدنی برابر شانگهای سبب شد تا کانگوروها مانند روز نخست مرحله گروهی لیگ قهرمانان در هفته دوم این رقابت ها هم به نتایج ضعیف خود ادامه دهند. جالب این جا است که نمایندگان استرالیا در ازای 2 گل زده، 13 بار توپ را از داخل دروازه خود در این 2 بازی بیرون کشیدند.
 
یک تساوی، پنج شکست، 2 گل زده، 20 گل خورده، یک امتیاز، میانگین 0/25 صدم امتیاز در هر بازی برای استرالیایی ها سبب شده تا این کشور از لحاظ آماری ضعیف ترین عملکرد را بین 11 کشور شرکت کننده در مرحله گروهی لیگ قهرمانان داشته باشد.
 
تایلند
 
هیوآنگ تونگ یونایتد تنها نماینده تایلند در دومین بازی خود در این رقابت ها با نتیجه 2 بر یک، کاشیما آنتلرز ژاپن را شکست داد تا با آمار یک برد، یک مساوی، 2 گل زده، یک گل خورده، چهار امتیاز و میانگین 2 امتیاز در هر بازی، ضمن صعود به صدر جدول گروه پنجم لیگ قهرمانان آسیا، تایلند را در رتبه دوم منطقه شرق قرار دهد.
 
هنگ کنگ
 
شاگردان بانو "چان یوئن تینگ" در تیم ایسترن با تساوی یک بر یک در بازی خانگی مقابل کاوازاکی ژاپن، نخستین امتیاز خود در این رقابت ها را کسب کردند. حال آمار این تیم با یک تساوی، یک شکست، یک گل زده، هشت گل خورده، یک امتیاز، میانگین 0/5  امتیاز در هر بازی، هنگ کنگ را در جایگاه پنجم منطقه شرق قرار داده است.

ایران بر بام قاره کهن/ خروش اژدها در شرق آسیا
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار