وزیر دفاع انگلیس: موضع ترامپ درباره روسیه تغییر کرده است

مایکل فالون اظهار داشت دولت آمریکا موضع خود را در قبال روسیه تغییر داده است و اکنون به مسکو به چشم رقیب می‌نگرد.

وزیر دفاع انگلیس: موضع ترامپ درباره روسیه تغییر کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از رویترز، مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس، روز پنج‌شنبه گفت دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، موضع خود را در قبال روسیه تغییر داده است و اکنون به مسکو به چشم رقیب می‌نگرد.  

خبرگزاری رویترز اعلام کرد فالون این سخنان را در سفر دوره ای خود به کشورهای حوزه بالتیک با هدف تشریح نقش جدید نیروهای بازدارنده «ناتو» (سازمان پیمان آتلانتیک شمالی) بیان کرد.

ترامپ در زمان مبارزات انتخاباتی سال گذشته، خود را شیفته ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، نشان داد و تماس‌ها بین دستیاران وی و مقامات روس قبل و بعد ازانتخابات ماه نوامبر، موجب شکل گیری این نگرانی در اروپا شد که رئیس‌جمهور جدید آمریکا در صدد توافق با مسکو است. اما فالون تاکید کرد واشنگتن درباره فرصت های برقراری روابط بهتر با کرملین، اکنون محتاطانه تر عمل می کند.

فالون در شهرک تابا در استونی که در 150 کیلومتری مرز این کشور با روسیه قرار دارد، به خبرنگاران گفت: وزیران دفاع و امور خارجه آمریکا اکنون هیچ توهمی درباره نحوه تعامل با روسیه به عنوان رقیب آمریکا ندارند.

ترامپ در نخستین مصاحبه خود با رسانه های اروپایی قبل از آغاز کار به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا پیشنهاد کرد تحریم‌های آمریکا علیه روسیه در مقابل توافقی برای کاهش تسلیحات هسته ای روسیه، لغو شود. چنین موضعی در تناقض با موضع دولت قبلی آمریکا است. کشورهای غربی می گویند تحریم های اقتصادی روسیه برداشته نخواهد شد؛ مگر زمانی که روسیه نیروهایش را از شبه جزیره کریمه خارج کند و به حمایت از جدایی طلبان در شرق اوکراین پایان دهد.

فالون در عین حال با اشاره به این که روسیه بزرگترین تامین کننده انرژی اروپا است گفت: «ما باید ارتباط با روسیه را حفظ کنیم.» وی افزود: «ما باید در صورت ضرورت با روسیه گفتگو کنیم؛ اما، در عین حال باید محتاط باشیم. ما در خط‌مشی خود در قبال روسیه و تهدیدات احتمالی این کشور، با یکدیگر متحد هستیم.»


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار