ادعای دادستان کل سابق آمریکا در خصوص تهدید فلین از سوی روسیه

سالی ییتس مدعی شد احتمالا روسیه، مشاور مستعفی رئیس‌جمهور آمریکا را به علت بیان ارتباطش با مسکو، تهدید کرده است.

دادستان کل سابق آمریکا درباره احتمال باجگیری روسیه از مایکل فلین هشدار داد
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «سالی ییتس»، دادستان کل اسبق آمریکا، دوشنبه اعلام کرد در ماه ژانویه به کاخ سفید هشدار داده است که ممکن است روسیه، «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی سابق این کشور را تهدید کند.

ییتس در یک جلسه استماع در یکی از کمیته‌های مجلس سنا بر پرونده فلین تمرکز کرد و جزئیات زیادی درباره مداخله روسیه در انتخابات آمریکا یا همدستی کمپین «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، با مسکو  را ارائه نداد.

ییتس از بحث درباره جزئیات این پرونده در نشست انجمن های عمومی امتناع کرد. «جیمز کلپر»، رئیس سازمان اطلاعات ملی سابق آمریکا، که در این جلسه شرکت کرده بود، اعلام کرد هیچ شواهدی مبنی بر همدستی فلین با مسکو در دست نیست و از اظهار نظر درباره مسائل محرمانه امتناع کرد.

ترامپ، سالی ییتس را در 30 ژانویه به دلیل حمایت نکردن از قانون ضدمهاجرتی خود علیه 7 کشور مسلمان اخراج کرد. ییتس کمتر از یک هفته پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا، به شورای کاخ سفید اعلام کرد فلین تمام حقیقت را درباره ارتباط با سفیر روسیه در واشنگتن نگفته است.

ییتس در نخستین اظهارات خود درباره این موضوع مدعی شد ممکن است روسیه به این دلیل که فلین درباره ارتباطش با سفیر این کشور دروغ گفته است، او تهدید کند.

فلین -که یک ژنرال بازنشسته است- پس از استعفایش از سمت مشاور رئیس‌جمهور آمریکا، در حال حاضر یکی از مظنونین اصلی در پرونده مداخله روسیه در انتخابات آمریکا است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار