آلمان ضمانت معتبر چین درباره جاده ابریشم جدید را خواستار شد

مقامات آلمان نگران هستند پروژه ساخت جاده جدید ابریشم، که چین را به خاورمیانه، اروپا و شمال آفریقا متصل می‌کند، خواسته‌های اروپا را تامین نکند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دویچه وله؛ مقامات آلمانی به کشورهای عضو در اتحادیه اروپا اطلاع دادند این کشور هنوز آماده امضای پروژه ساخت جاده جدید ابریشم با چین نیست. "بریگیته تسیپریس"، وزیر اقتصاد و انرژی آلمان نیز از پکن خواست ضمانت‌نامه‌های معتبری در مورد افزایش تجارت آزاد، با استفاده از این مسیر جدید به آنها اعطا کند.

"تسیپریس" معتقد است آلمان و دیگر کشورهای اتحادیه اروپا نباید تا زمانیکه تضمین مناسبی از چین درمورد مسائل مختلفی مانند تجارت آزاد، حفاظت از محیط زیست و شرایط کار دریافت نکرده‌اند، هیچ توافقنامه‌ای را امضا کنند. 

وی در حاشیه حضور در نشست "یک کمربند، یک جاده" به میزبانی پکن اظهار داشت: تاکنون، صحبتی در مورد خواسته‌های کشورهای اروپایی مبنی بر تضمین تجارت آزاد، تعیین حوزه فعالیت و یا برقراری شرایط مساوی کار به میان نیامده است. اگر این خواسته‌ها تامین نشود، ما نمی‌توانیم توافقی را امضا کنیم. باید دید در روز دوم نشست چه مسائلی مورد بحث قرار می‌گیرد.

قرار است بیانیه پایانی و توافق امضا شده درباره ساخت جاده ابریشم جدید، که چین را از طریق مرکز و جنوب شرق آسیا به خاورمیانه، اروپا و شمال آفریقا متصل می‌کند، امروز و در پایان نشست اعلام شود.

مقاماتی از بیش از 100 کشور جهان در این نشست دو روزه شرکت کرده‌اند که در این میان می‌توان به "شی جین پینگ"، "ولادیمیر پوتین" و "رجب طیب اردوغان"، رؤسای جمهور چین، روسیه و ترکیه به همراه "آنتونیو گوترش"، دبیرکل سازمان ملل، اشاره کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار