همدان؛

قنادي‌ها و اغذيه‌فروشي‌هاي همدان بازرسی شدند

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای همدان گفت: 2 هزار و 200 قنادي‌ و محل‌هاي عرضه شيريني، لبنيات سنتي و اغذيه فروشي‌ها در همدان بازرسی شدند.

قنادي‌ها و اغذيه‌فروشي‌هاي همدان بازرسی شدندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ نوروزی با بیان اینکه طرح ویژه «سلامت ماه رمضان» معاونت بهداشتی با هدف صیانت از سلامت روزه‌داران و شهروندان استان از ابتدای  این ماه آغاز شده است، اظهارکرد: اجرای این طرح تا پایان ماه ادامه دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: طبق اجرای طرح مورد نظر نه تنها تمام بازرسان بهداشت محیط در ساعات اداری فعالیت دارند، بلکه در ساعت غیر اداری نیز 13 تیم کارشناسی از همکاران بهداشت محیط اقدام به بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به ویژه مواد غذایی ویژه ماه رمضان شامل شیرینی‌ها « زولبیا و بامیه»، آش، حلیم و... می‌کنند.

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای همدان با اشاره به اینکه این بازرسی‌ها تا ساعت 10 شب در ماه رمضان ادامه دارد، گفت: بازرسان بهداشت محیط مجهز به تجهیزات بازرسی سیار هستند و با این تجهیزات کنترل مواد اولیه و فرآیند تولید محصولات را در برنامه دارند.

وی با بیان اینکه حساسیت بر کنترل روغن تهیه زولبیا و بامیه است و با دستگاه‌های ویژه‌ای که در اختیار بازرسان است سلامت روغن‌ها کنترل می‌شود، خاطرنشان کرد: اگر روغن‌ها سلامت لازم را نداشته باشند اقدام به معدوم‌سازی می‌شود.

مهندس نوروزی با اهمیت به کنترل کیفیت محصولات لبنی به ویژه محصولات لبنی که در این ماه مصرف بیشتری دارند، تصریح کرد: با مراکز غیر مجاز تهیه  آش و حلیم در ماه رمضان برخورد می‌شود.

وی از انجام 2 هزار و 200 مورد بازرسی از قنادی‌ها و محل‌های عرضه شیرینی، لبنیات سنتی و  اغذیه فروشی‌ها خبر داد و افزود: سامانه 190 فعال است و شهروندان همدانی می‌توانند هر گونه گزارشی در رابطه با موارد مشکوک را به ما اطلاع دهند.

رئیس گروه مهندسی بهداشت محیط و حرفه‌ای همدان با توصیه به شهروندان در رابطه با خرید آش و حلیم از مرکز مجاز، گفت: اینگونه مواد از مراکز  معتبر و مراکزی که تخصص دارند، تهیه شود و از دست‌فروشان به هیچ وجه خریداری نشود.

وی از انجام سه عملیات ویژه طی ماه رمضان خبر داد و افزود: در این ماه مقدار قابل توجهی مواد غذایی غیر مجاز کشف و معدوم شده است.
 
انتهای پیام/ د 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.