لرستان؛

به ازای هر ۱۴ روستای لرستان یک روحانی مستقر است

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان گفت: به ازای هر ۱۴ روستا در لرستان یک روحانی مستقر است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ غلامی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان ، با اشاره به فعالیت گستره مبلغین در ایام مختلف سال گفت: به ازای هر ۱۴ روستا در لرستان یک روحانی مستقر در خانه عالم وجود دارد.

وی اضافه کرد: روحانی که مستقر در مساجد روستاهای استان است موظفبوده به ۱۴ روستای همجوار درخصوص مسائل و معلومات مذهبی، بیان احکام شرعی، پاسخ به سوالات دینی و... پاسخگو باشد.

غلامی گفت: روحانیون مستقردر روستا‌ها علاوه بر اجرای مراسم مذهبی همچون اقامه نمازهای جماعت و بیان احکام شرعی، در نشست با اقشار مختلف به ویژه جوانان به سؤالات دینی و فرهنگی مخاطبان پاسخ می‌دهد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان گفت: برای استقرار روحانی در هر روستای استان با مشکلات اعتباری مواجه‌ایم و بودجه این بخش پایین است.

وی افزود: اجرای برنامه‌های مناسبتی در ایام ولادت و شهادت ائمه معصومین (ع) با هدف آشنایی عموم مردم با سیره زندگی فردی، اجتماعی و اخلاقی خاندان عصمت و طهارت از عمده اقدامات روحانیون مستقر در روستاهای استان است.

غلامی در ادامه گفت: برگزاری جلسات جزءخوانی قرآن کریم و فعال کردن مساجد به عنوان کانون‌های فرهنگی و دینی روستا نیز توسط روحانیون انجام می‌گیرد.


انتهای پیام / د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.