رویترز گزارش داد:

سفر ترامپ به فرانسه در بحبوحه اختلاف نظرها با مکرون

علی‌رغم اختلاف نظر رئیس‌جمهور آمریکا با همتای فرانسوی خود حوزه‌هایی نظیر تجارت و تغییرات آب و هوایی، ترامپ روز چهارشنبه به پاریس می‌رود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز نوشت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، روز چهارشنبه به پاریس سفر می‌کند تا با امانوئل مکرون، همتای فرانسوی خود، درباره موضوع سوریه و نیز مبارزه جهانی با تروریسم گفتگو کند.

روییترز نوشت: این دیدار در شرایطی صورت می‌گیرد که ترامپ و مکرون به عنوان سیاست‌مدارانی تازه وارد -که در انتخابات ریاست جمهوری کشورهای خود به پیروزی‌های پیش‌بینی نشده رسیدند- در حوزه‌هایی نظیر تجارت و تغییرات آب و هوایی مواضع بسیار متفاوتی در پیش گرفته‌اند.

مقامات آمریکایی و فرانسوی اعلام کرده‌اند این سفر به رهبران دو کشور امکان خواهد داد درباره حوزه‌های دارای علایق مشترک از قبیل حل مسئله سوریه و نیز مبارزه جهانی با تروریسم تبادل نظر کنند.

مکرون از ترامپ دعوت کرد در سفر به فرانسه در مراسم جشن ملی فرانسه در تاریخ ۱۴ ژوئیه (جمعه ۲۳ تیر) و نیز یکصدمین سالگرد ورود نیروهای آمریکایی به جنگ جهانی اول شرکت کند.

رئیس جمهور آمریکا بار‌ها از هم پیمانان اروپایی واشنگتن به سبب نپرداختن سهم مناسبی در بخش هزینه‌های دفاعی ناتو انتقاد کرده است.

یک مقام کاخ سفید گفت با اینکه فرانسه به سقف دو درصدی تعیین شده از سوی ناتو برای اختصاص تولید ناخالص داخلی به امور نظامی پایبند نبوده است، ترامپ از اینکه که فرانسه به این سقف نزدیک شده است خرسند است.

انتهای پیام/

ترامپ روز چهارشنبه وارد پاریس می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار