کاهش 15 درصدی تصادفات فوتی در استان اردبیل

رئیس پلیس راه استان اردبیل از کاهش 15 درصدی تصادفات فوتی در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، سرهنگ سیدحجت فتاحی،رئیس پلیس راه استان اردبیل تصریح کرد: در 5 ماهه نخست سال گذشته 61 مورد تصادفات فوتی داشته‌ایم که این امر در 5 ماهه امسال 15 درصد کاهش یافته و به 52 مورد رسیده است.

وی بیان کرد: بیشترین روز تصادفات در استان اردبیل مربوط به روز سه‌شنبه است و کم‌حادثه‌ترین روز نیز روزهای یکشنبه بوده است و میانگین سن فوت شدگان در تصادفات جاده‌ای استان 21 تا 40 سال است.

رئیس پلیس راه استان اردبیل افزود: در 5 ماه نخست امسال بیش از 40 میلیون و 296 هزار تردد در جاده‌های اردبیل انجام شد که این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 15 درصد افزایش یافته است.

فتاحی از نصب 15 دوربین ثبت تخلفات رانندگی در جاده‌های استان خبر داد و گفت: این دوربین‌ها با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به 28 مورد افزایش یافته و نیز هشت دستگاه خودروی پلیس راه استان به صورت نامحسوس رفتارهای ترافیکی رانندگان خودروها را کنترل می‌کنند.

وی اظهار کرد: پرحادثه‌ترین ساعت در تصادفات جاده‌ای استان مربوط به ساعت 12 تا 16 ظهر است که انتظار داریم رانندگان این زمان را به نحو مناسب مدیریت کنند و هنگام خواب‌آلودگی و خستگی از رانندگی کردن و ادامه دادن به مسیر خودداری کنند.

فتاحی افزود: در حال حاضر شمال استان اردبیل از جاده مناسب برخوردار نیست و به دلیل نبود سیستم‌های روشنایی، علائم و کم بودن عرض جاده‌ها شاهد تصادفات در این محورها هستیم که نیاز است مسئولان مربوطه برای ساماندهی جاده‌های شمال استان اردبیل اقدامات اساسی انجام دهند.

وی با بیان اینکه 15 درصد عامل تصادفات مربوط به نامناسب بودن جاده است گفت: فرهنگ رانندگی در استان اردبیل نسبت به سال‌های گذشته ارتقا یافته است و برای اینکه شاهد کاهش تصادفات جاده‌ای باشیم باید جاده استاندارد داشته باشیم.

 

انتهای پیام/ح

نصب 15 دوربین ثبت تخلفات رانندگی در جاده‌های استان اردبیل

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.