آغاز کشت دانه روغنی کلزا در شهرستان پارس آباد

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد گفت: به منظور تغییر الگوی کشت در 11 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان پارس آباد محصول روغنی کلزا کشت می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی اکبر حسنیان مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد، با بیان اینکه تغییر الگوی کشت از مهمترین راهکارهای جلوگیری از بحران کم آبی در بخش کشاورزی بشمار می آید اظهار داشت: شهرستان مرزی پارس آباد از جمله مناطق کشاورزی کشور است که امسال با کشت 11 هزار هکتار محصول دانه های روغنی کلزا در تحقق اجرای طرح سیاست تغییر الگوی کشت گام بلند برداشته است.

وی، کشت محصولات دانه روغنی را بهترین جایگزین بجای محصولات پر مصرف آب، مانند گندم ،جو و محصولات جالیزی دانسته و گفت :کشت محصول کلزا هم در مزارع بخش خصوصی و هم در مزارع شرکت کشت و صنعت مغان از اول مهر ماه شروع شده و تا پایان آبان ماه ادامه خواهد داشت.

حسنیان خاطر نشان شد، با اجرایی طرح توسعه کشت دانه روغنی کلزا، این محصول در اراضی کشاورزی شهرستان پارس اباد، از 18 هکتار سال75 به 11 هزار هکتار در سال جاری افزایش یافته که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش 50درصدی را نشان می دهد.

وی درباره اهمیت کشت کلزا نیز گفت: گیاه کلزا دارای بیش از 40درصد روغن و 35 الی 40 درصد پروتین کنجاله می باشد که به همین خاطر از سود آورترین گیاهان روغنی محسوب شده طوری که همه ساله خرید این محصول، توسط دولت بصورت تضمینی انجام شده و بهای آن نیز بلافاصله به کشاورزان کلزا کار پرداخت می شود.

 

انتهای پیام/ح

کشت کلزا در 11 هزار هکتار از اراضی پارس آباد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.