انتقاد کمیسر اسبق گسترش اتحادیه اروپا به اظهارات آنگلا مرکل

کمیسر اسبق در امور گسترش وسعت اتحادیه اروپا «عدم حسن نیت اروپا در قبال ترکیه» را محکوم کرد.

انتقاد یک مقام آلمانی از «آنگلا مرکل» مبنی بر پایان دادن به مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپابه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس؛ «گونتر ورهوگن»، کمیسر اسبق در امور گسترش وسعت اتحادیه اروپا ضمن انتقاد از اظهارات آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان مبنی بر پایان دادن به مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا، «عدم حسن نیت اروپا در قبال ترکیه» را محکوم کرد و مدعی شد اتحادیه اروپا بیشتر به ترکیه احتیاج دارد تا این کشور به اتحادیه.

ورهوگن طی سخنرانی در سمپوزیوم بین المللی که در شهر قوجاایلی واقع در شمال غرب ترکیه برگزار شده بود، تاثیر کودتای نظامی شکست خورده سال ۲۰۱۶ ترکیه را بر دموکراسی این کشور و سایر کشور‌های جهان مورد بررسی قرار داد.

این سیاستمدار آلمانی گفت: تصور کنید این کودتا در ایتالیا رخ می‌داد و مردم با مخالفان و کودتاچیان مقابله کرده و آن‌ها را شکست می‌دادند. تنها واکنش رسانه‌ها و کشور‌ها این بود که ایتالیایی‌ها قهرمان واقعی هستند. مردم ترکیه نیز در حمایت از دولت و حکومت حاضر به مقابله با کودتاچیان شدند و این تاییدی بر دولت رجب طیب اردوغان است.

وی همچنین اظهارات آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان را در مورد پایان مذاکره با ترکیه برای پیوستن به اتحادیه اروپا، مورد انتقاد قرار داد و افزود: از سخنان صدر اعظم آلمان بسیار شگفت زده شدم. این اظهارات نشان می‌دهد او و سایر مقامات اروپایی «غیر قابل اعتماد» هستند؛ در حالی که ترکیه همچنان به توافق مهاجرتی سال ۲۰۱۶ با اروپا پایبند بوده است. اتحادیه اروپا بیشتر به ترکیه احتیاج دارد تا این کشور به اتحادیه اروپا. در زمان بحران پناهجویان، ترکیه به وعده خود عمل کرد و تا حد ممکن از ورود مهاجران غیرقانونی به اروپا جلوگیری کرد. با این حال، مقامات اروپایی به این توفق چندان پایبند نبودند.

در سال ۲۰۱۶، ترکیه طی توافقی با اتحادیه اروپا موافقت کرد در ازای دریافت بسته ۶ میلیارد یورویی، امتیاز سفر بدون روادید شهروندان ترکیه در منطقه شنگن و تسریع مذاکرات الحاق این کشور به اروپا، از ورود پناهجویان به کشور‌های اروپایی جلوگیری کند. این در حالی است که مقامات اروپایی فقط به ارائه بسته ۶ میلیارد یورویی اکتفا کرده و دادن امتیاز سفر بدون روادید شهروندان ترکیه به حوزه شنگن و نیز تسریع مذاکرات الحاق به این اتحادیه را به تعویق انداختند.

اتحادیه اروپا همچنین آمادگی خود را برای پرداخت تسهیلات ۲۱۷ میلیون یورویی به ترکیه اعلام کرد. اما در نهایت، پارلمان اروپا تصمیم گرفت در اعتراض به عدم رعایت موضوع حقوق بشر در ترکیه، ۸۰ میلیون یورو از مبلغ کل تسهیلات را بکاهد.

یادآور می‌شود، آنگلا مرکل در مناظره تلویزیونی با مارتین شولتز، رقیب انتخاباتی خود از حزب سوسیال دمکرات آلمان گفته بود که کاملاً روشن است ترکیه نباید به عضویت اتحادیه اروپا درآید. مرکل اعلام کرد با همتایان خود در اتحادیه اروپا در مورد امکان پایان دادن به مذاکرات با ترکیه، گفت‌وگو خواهد کرد.

انتهای پیام/

انتقاد یک مقام آلمانی از «آنگلا مرکل» مبنی بر پایان دادن به مذاکرات پیوستن ترکیه به اتحادیه اروپا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار