نیلی مطرح کرد:

ارتقا فرهنگ جامعه در گرو عملکرد دانشگاه‌ها

رئیس دانشگاه تهران گفت: با توجه به اهمیت مسئله فرهنگ در جامعه، دانشگاه تهران همیشه در جهت ارتقا فرهنگی حرکت می‌کند.

ارتقا فرهنگ جامعه در گرو عملکرد دانشگاه‌هابه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در اختتامیه جشنواره فرهنگ دانشگاه تهران گفت: جشنواره فرهنگ رویداد مهمی است که توسط دانشجویان دانشگاه تهران برگزار شد.

وی ادامه داد: این رویدادهای جمعی نشان از عملکرد دانشگاه است که همیشه دانشگاه تهران در این رخدادها حضور خوبی داشته است.

رئیس دانشگاه تهران در خصوص اهمیت فرهنگ افزود: فرهنگ خمیر مایه هر دستاورد در جامعه است و نقش تعیین کننده در هرجامعه را بر عهده دارد.

نیلی تصریح کرد: نباید بین فرهنگ، آموزش و پژوهش در دانشگاه مرزبندی باشد همه این‌ها باید با یکدیگر باشند و کسی هم که در این دانشگاه تحصیل می‌کند باید در همه زمینه‌ها سرآمد باشد.

وی عنوان کرد: هر اقدامی که ما انحام می دهیم نشات گرفته از فرهنگ ما است، امروز دنیا تاحد زیادی به برداشت مشترکی   به نام فرهنگ  رسیده است.

رئیس دانشگاه تهران گفت: جامعه اهل فرهنگ و تمدن  جامعه با فرهنگ نام می‌گیرد و محور تمامی این فرهنگ ها در دانشگاه شکل می گیرد.

وی بیان کرد: دانشجویان در این امر بسیار مورد اهمیت هستند چرا که دانشجویان با توجه به شرایط سنی در شکل گیری فرهنگ نقش موثری دارند و با توجه به اهمیت مسئله فرهنگ در جامعه، دانشگاه تهران همیشه در جهت ارتقا فرهنگی جامعه حرکت می‌کند.

نیلی گفت: لذا وظیفه دانشگاه این است که در شکل گیری فرهنگ خوب عمل کند و دانشگاه تهران به عنوان دانشگاه مادر در کشور در این زمینه خوب عمل کرده است.

رئیس دانشگاه تهران اضافه کرد: رسالت دانشگاه ارتقا فرهنگ جامعه و فرهنگ عمومی است و اگر دانشگاه را فرهنگ ساز بدانیم حرف اشتباهی نزده‌ایم. دانشگاه تهران به دلیل قدرت اثر بخشی می تواند با ارتقا فرهنگ تاثیر گسترده‌ای در جامعه بگذارد و تا به امروز این رسالت را انجام داده است.

وی بیان کرد: توجه به نیاز دانشجویان در حوزه فرهنگ باید اولویت باشد و این به معنای عدم توجه به حوزه فرهنگ و نیاز فرهنگی کارکنان و اهضای هیئت علمی و در مجموع کل دانشگاه نیست. همه حوزه ها باید مورد توجه قرار بگیرند.

نیلی یادآورشد: باید مرزی میان فرهنگ و تحصیل در دانشگاه وجود نداشته باشد.

انتهای پیام/

 

اظهارات رئیس دانشگاه تهران در خصوص فرهنگ سازی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار