کمره ای مطرح کرد؛

حمایت دانشگاه تهران از دانشجویان مستعد

رئیس هیئت مدیره بنیاد حامیان دانشگاه گفت: بنیاد حامیان دانشگاه تهران از دانشجویان مستعد این دانشگاه از نظر مادی حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد.

حمایت دانشگاه تهران از دانشجویان مستعدبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود کمره‌ای رئیس هیئت مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران در سومین گردهمایی دانشجویان بورسیه ای این دانشگاه که امروز برگزار شد، گفت: در حال حاضر فعالیت‌های متعددی در دنیا برای حمایت از مجموع فعالیت‌های این دانشگاه در زمینه‌های مختلف آموزشی ،‌علمی و دانشجویی در 2 نوع بورسیه و دانشجویان مستعد انجام می شود.

وی ادامه داد: برخی دانشجویان دانشگاه تهران جزو دانشجویان مستعد هستند اما به دلیل مشکلات مالی که برای تحصیل خود دارند این دانشجویان از نظر مادی مورد حمایت بنیاد حامیان دانشگاه تهران قرار خواهند گرفت.

میزان سهمیه دانشکده ها برای بورسیه دانشجویان

رئیس هیئت مدیره بنیاد حامیان دانشگاه افزود: سهمیه دانشکده‌ها برای بورسیه دانشجویان در بنیاد بر حسب تعداد دانشجویان مشخص می‌شد که از بین دانشکده های  پردیس  فنی با 23 درصد بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

کمره‌ای اظهار کرد: برای بورسیه ابتدا فراخوان و ثبت نام از دانشجویان انجام شد و در مراحل بعدی شرایط این دانشجویان از طریق دانشگاه مورد بررسی و استعلام قرار می‌گیرد، این دانشجویان باید معدل بالای 17 باشند و در نهایت بر اساس سهمیه دانشکده‌ها و بنا بر اولویت دانشجویان بورسیه شده مشخص می‌شوند.

رئیس هیئت مدیره بنیاد حامیان دانشگاه تهران گفت: در حال حاضر بیش از 1374 دانشجو برای سال تحصیلی 96-97  در بنیاد حامیان این دانشگاه نام نویسی کرده اند که از این تعداد 1642 دانشجو ثبت‌نامی برگزیده شده‌اند که در دوره اول بنیاد 500 دانشجو از میان 976 ثبت‌نامی و در دوره دوم 1174 دانشجو از میان 1613 دانشجوی ثبت‌نامی به بورسیه در دانشگاه تهران قرار گرفته‌اند.

کمره‌ای یادآور شد: دانشجویان بورسیه باید دارای معدل بالای 17 و رتبه کنکور زیر 1000 را داشته باشند اما دانشجویانی هم که این شرایط را ندارند از طریق طرح حمایت از دانشجویان مستعد از مهر ماه امسال مورد حمایت این بنیاد قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار