از نخستین رئیس دانشگاه چمران اهواز و پزشک دوران دفاع مقدس تجلیل شد

از دکتر منوچهر دوایی، نخستین رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز بعد از انقلاب اسلامی و پزشک دوران دفاع مقدس تجلیل بعمل آمد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محسن شاه رضایی، مدیرکل دفتر الگوسازی و تکریم بنیاد ملی نخبگان در مراسم تجلیل از دکتر منوچهر دوایی، نخستین رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز بعد از انقلاب اسلامی و پزشک دوران دفاع مقدس بیان داشت: قدرشناسی از بزرگان یکی از مهم ترین اهداف برگزاری آئین های تکریم است و باید نشان دهیم نسل قدرشناسی هستیم در غیر این صورت انسان های صالحی نیستیم.

وی اظهار کرد: الگوسازی برای جوانان از دیگر اهداف اینگونه آیین ها است، این الگوهای زنده و موجود، واقعا دور از دسترس نیستند، لذا باید این الگوها را معرفی کنیم.

شاه رضایی اذعان داشت: معرفی این الگوها از طریق داستان، رمان و فیلم امکانپذیر است.

مدیرکل دفتر الگوسازی و تکریم بنیاد ملی نخبگان در ادامه افزود: در این آیین ها باید تاثیرگذاری این افراد را نمایش دهیم و اثرگذاری را یاد بگیریم، زیرا نخبه کسی است که در زمان خود اثر گذار بوده است.

وی بیان کرد: آئین گرامیداشت دکتر دوایی هدف خاصی داشت، در این آیین یادگار بخش مهمی از تاریخ این کشور به عموم معرفی می شود.

این مقام مسئول گفت: تکریم از دوایی تکریم از وی به تنهایی نیست، بلکه تکریم از شهید چمران، شهید بابایی و آرمان های معنوی ایران است، کلام مردان خدا می تواند زنگار را از قلب ها ما بزداید.

حجت الاسلام سید محسن شفیعی، مسئول دفاتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه های خوزستان نیز در این آیین بیان داشت: اثر نکردن سخنان والدین در فرزندان آن طور که انتظار می رود به این دلیل است که این گفتارها همراه خود پیوست رفتاری ندارند و این امکان برای مخاطب آن ها وجود ندارد که فارغ از کلاس و نشست درسی، ببینند و بیاموزند.

وی تصریح کرد: اگر می گوییم در تحصیل علم فقر و سختی است، باید افرادی وصف حال کنند و مثال ها را به نمایش بگذارند.

حجت الاسلام شفیعی اذعان داشت: در دوران دفاع مقدس، دانشگاه شهید چمران اهواز و مجموعه دانشگاهی استان نشان دادند که جامعه علمی و دانشگاه های ما در عرصه خطر، مردم خود را رها نمی کنند و نخبگی را در رفاه و خود برتربینی نمی بینند.

مسئول دفاتر نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه های خوزستان اظهار کرد: 4 هزار شهید دانشگاهی نقطه تاملی است، یعنی 4 هزار عضو از جمعیتی که می توانستند در عرصه خطر بگویند کار ما علم و دانش ورزی است، انتخاب کردند در کنار مردم بمانند.

وی افزود: هر شهید دانشگاهی تابلوی افتخار برای جامعه علمی کشور است و رسالت جامعه علمی، همراهی با آحاد مردم در همه صحنه ها بود، این ارزش ها باید انتقال یابد و تبدیل به رویه و درس شود.

دکتر منوچهر دوایی، اولین رییس دانشگاه شهید چمران اهواز اذعان کرد: زندگی مانند یک ریل متحرک است و یک جوان ایرانی با قلب پاک، فرصت زیادی دارد و باید از عمر خود به عنوان یک سرمایه مهم استفاده کند و به سمت خیر و موفقیت حرکت کند.

در این آئین از کتاب 'اکسیر زندگی، عصاره ایثار' با مضمون زندگی نامه و خاطرات دکتر منوچهر دوایی به کوشش ثریا زندیار رونمایی شد.

دکتر دوایی، نخستین رییس دانشگاه شهید چمران اهواز بعد از انقلاب، جراح جنگ و عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران است که با تخصص جراحی با گرایش جراحی اطفال، جراحی سرطان و جراحی دستگاه گوارش از سال 1347 به جامعه دانشگاهی و پزشکی کشور خدمت کرده است.

این استاد برجسته دانشگاه در سال 1385 در همایش تقدیر از پژوهشگران برگزیده نشان دانش و پژوهش گرفته است.

ریاست دانشگاه شهید چمران، عضویت در هیات‌ علمی دانشگاه شهید بهشتی، عضویت در هیات موسس و هیئت‌مدیره انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران و هیات مؤسس و هیات‌ مدیره انجمن سرطان ایران بخشی از کارنامه کاری این استاد برجسته است.

انتهای پیام/گ

تجلیل از نخستین رییس دانشگاه چمران اهواز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.