ابراز امیدواری مکرون درباره شکست تروریسم در نیمه اول سال ۲۰۱۸ در آفریقا

رئیس‌جمهور فرانسه در اظهاراتی در پایتخت نیجر ابراز امیدواری کرد سال ۲۰۱۸ میلادی، سال غلبه بر تروریسم در آفریقاست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، رؤسای جمهور نیجر و فرانسه در یک نشست خبری مشترک در نیامی، پایتخت نیجر، شرکت کردند که طی آن امانوئل مکرون از پیروزی بر تروریست‌ها در آفریقا در نیمه اول سال ۲۰۱۸ خبر داد.

رئیس جمهور فرانسه گفت: عملیات برای مقابله با تروریسم در منطقه اهمیت فراوانی دارد و تاکنون اجازه داده است که نه تنها از طریق عملیات، روند پیشروی تروریست‌ها در مالی متوقف شود، بلکه بسیاری از گروه‌های تروریستی را منهدم کردیم و به ثبات منطقه کمک شد. با این حال نبرد هنوز با پیروزی توام نشده است و دیروز به نیرو‌های فرانسوی مان می‌گفتم که ضروری است که هشیاری مان را در میدان حفظ کنیم و بهبود ببخشیم. 

مکرون اضافه کرد : فرانسه آماده است نه تنها نیروهایش را منطقه حفظ کند، بلکه آن‌ها را در صورت نیاز افزایش هم بدهد؛ زیرا مقابل با تروریسم در ساحل یک تصمیم اساسی است. من قبلا گفته‌ام که نیمه اول سال ۲۰۱۸ باید شاهد پیروزی‌های روشن ارتش‌های ما علیه تروریست‌ها باشیم.

او  درباره دیگر موضوعات منطقه‌ای دیگر گفت: ایجاد ثبات دائم در لیبی و مقابله با مهاجرت غیرقانونی و قاچاق انسان از جمله مسایل مهم منطقه‌ای است. هم‌اکنون دو هدف اصلی را در حوزه لیبی دنبال می‌کنیم. یکی برقراری ثبات در این کشور در نیمه اول سال ۲۰۱۸ از طریق اجرای یک راه حل سیاسی که بتواند ثبات و تمامیت ارضی لیبی را تامین کند.  تا آن زمان و همچنین برای آماده‌سازی زمینه این شرایط، باید با موج مهاجرت غیرقانونی از طریق لیبی و حضور مهاجران در اردوگاه‌های شکننده در این کشور مقابله کنیم و شبکه‌های قاچاق انسان در این کشور را از بین ببریم. 

انتهای پیام/

سخنان مکرون درباره شکست تروریسم در نیجر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار