اهدای ۱۱ هزار واحد خون در بروجرد

رئیس سازمان انتقال خون بروجرد گفت: از ابتدای امسال تا ۲۵ دی ماه در مجموع ۱۱ هزار و ۳۷۵ واحد خونی در بروجرد اهداء شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ غلامرضا حامدی رئیس سازمان انتقال خون بروجرد اظهار کرد: از ابتدای امسال تا ۲۵ دی ماه در مجموع ۱۵ هزار و ۶۲۴ نفر در بروجرد متقاضی اهدای خون بوده‎اند.

وی عنوان کرد: در مدت یاد شده کار خون‎گیری از ۱۱ هزار و ۳۷۵ نفر انجام شده است که از این تعداد ۷ هزار و ۴۷۵ نفر را اهداءکنندگان مستمر تشکیل داده‎اند.

وی با اشاره به اهداء خون یک‎هزار و ۱۸۰ بانوی بروجردی طی این مدت خاطر نشان کرد: هم اکنون با تامین خون و فرآورده‎های خونی مورد نیاز مشکل خاصی در این زمینه در بروجرد وجود ندارد.

رئیس سازمان انتقال خون بروجرد تاکید کرد: در مجموع اهداءکنندگان مستمر ۶۶.۶ درصد از اهداءکنندگان خون در این شهرستان را تشکیل می‎دهند.

حامدی تصریح کرد: میزان خون‎گیری تا ۲۵ دی ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۷ درصدی را نشان می‎دهد که این خود گواه روند رو به رشد اهدای خون در شهرستان بروجرد است.

وی بیان کرد: خون‎گیری از افراد مراجعه‎کننده بر اساس معاینه و تشخیص پزشک صورت می‎گیرد، به طور مثال کار خون‎گیری از بیماران مبتلا به فشار و غلظت خون، افراد دارای سابقه بیماری و اعتیاد انجام نمی‎شود.

رئیس سازمان انتقال خون بروجرد ادامه داد: همچنین برای بار نخست کار خون‎گیری از مراجعه‎کنندگان انجام نمی‎شود، بلکه در وهله اول نمونه‎گیری انجام و در صورتیکه مشکلی در اهدای خون افراد وجود نداشته باشد، پس از سه ماه خون‎گیری از آنان صورت می‎گیرد.

حامدی افزود: به این ترتیب عمدتأ اهداءکنندگان مستمر و افراد دارای سابقه اهداء، خون خود را برای افراد و بیماران نیازمند اهداء می‎کنند.

وی عنوان کرد: به این ترتیب سه فرآورده خونی شامل گلبول قرمز، پلاکت و پلاسما هر کدام بر اساس نیاز بیماران و تقاضای پزشکان در اختیار آنان قرار می‎گیرد.

رئیس سازمان انتقال خون بروجرد بیان کرد: در مواقع اضطرار و نیاز به برخی گروه‎های خونی این کار از طریق فراخوان سازمان انتقال خون انجام شده و کار خون‎گیری از گروه‎های خونی مورد نیاز صورت می‎گیرد.

حامدی تاکید کرد: در شرایط غیر اورژانسی نیز کار خون‎گیری از اهدا‎ءکنندگان همه گروه‎های خونی انجام و ذخائر مورد نیاز خونی برای استفاده بیماران تامین شده و در مواقع نیاز در اختیار آنان قرار می‎گیرد.

انتهای پیام/م

۱۱ هزار واحد خون در بروجرداهداشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.