معاون وزیر خارجه آمریکا:

با طالبان می توان وارد مذاکره شد/ خواستار همکاری موثر با پاکستان هستیم

معاون وزیر خارجه آمریکا در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت: می توان با طالبان وارد مذاکره شد و با داعش باید جنگید.

با طالبان می توان وارد مذاکره شد/ خواستار همکاری موثر با پاکستان هستیمبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «جان سالیوان»، معاون وزیر خارجه آمریکا در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که به منظور بررسی اوضاع افغانستان برگزار شده بود، بین داعش و طالبان تفاوت قایل شد و گفت می توان با طالبان وارد مذاکره شد و با داعش باید جنگید.

وی اظهار داشت: به دنبال اعلام استراتژی آمریکا در جنوب آسیا، طالبان محدودتر خواهند شد. اکنون مردم افغانستان دسترسی خوبی به وسایل ارتباط جمعی و موبایل دارند اما بی ثباتی، مسایل انسانی و حقوق بشری جدی در این کشور ایجاد کرده است.

معاون وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر برگزاری به هنگام انتخابات در افغانستان خواستار مبارزه با فساد در این کشور شد و گفت: ما آماده کمک به دولت آن کشور برای مبارزه با تروریست ها هستیم.

وی تصریح کرد: ما به طالبان می گوییم که در میدان جنگ موفق نخواهند بود و باید وارد فرایند مذاکره شوند. هرگونه راه حل افغانستان باید شامل تعهد طالبان به پایان دادن ارتباطات خود با تروریسم باشد.

معاون وزیر خارجه آمریکا افزود: ایالات متحده طالبان و داعش را یکی نمی داند و می گوید می توان با داعش جنگید اما با طالبان وارد مذاکره شد.

وی در ادامه حملات دولت ترامپ به پاکستان گفت: پاکستان از تروریسم آسیب جدی دیده است. ما خواستار همکاری موثر با این کشور هستیم اما این کار با وجود گروه های تروریستی در پاکستان امکان پذیر نخواهد بود. 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار