علیجانی در نطق میان دستور:

معیشت و اقتصاد مردم باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد

نماینده مردم تهران گفت: لازم است که اقتصاد و معیشت مردم به صورت جدی‌تری در دستور کار قرارگیرد.

معیشت و اقتصاد مردم باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن علیجانی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در نطق میان دستور در صحن علنی مجلس اظهار کرد: همه می‌دانیم که در 40 ساله گذشته دستاوردهای بزرگی در عرصه‌های فرهنگی، علمی، اقتصادی، عمرانی، امنیتی، نظامی و دیپلماسی به دست آورده‌ایم اما پاره‌ای از مشکلات و نارسایی‌‌ها دیده می‌شود که ناشی از علل بیرونی و درونی است.

وی افزود: در شرایط فعلی جاذبه فرهنگی نسبت به دافعه آن برای جوانان رو به کاهش است و باید بدانیم فرهنگ اساس هر کاری در کشور است چرا که کشورهایی که توانسته‌اند بازارهای بزرگ اقتصادی را فتح کنند قبل از آن موفق به فتح فرهنگی کشورشان شده‌اند.

علیجانی تصریح کرد: عدم رعایت عدالت اجتماعی و ایجاد فاصله طبقاتی و دور شدن مسئولان از متن مردم منجر به کاهش اعتماد عمومی و آ‌سیب های اجتماعی شده است و تبعاتی چون افزایش نرخ طلاق، کودکان کار، معتادان متجاهر و حاشیه نشینی داشته است. همچنین برخی از والدین به دلیل گرفتاری‌های معیشتی نمی‌توانند برای نظارت بر فرزندان خود در فضای مجازی وقت کافی بگذارند.

نماینده مردم تهران اظهار کرد: در حوزه اقتصادی باید فکری عاجل برای مشکلاتی چون بیکاری، معیشت، رکود اقتصادی، عدم مدیریت واردات، فشار بر بازنشستگان، ناکارآمدی بانک‌ها و موسسات مالی، فضای کسب و کار فشار سنگین مالیاتی بر فعالین اقتصادی بشود.

وی تصریح کرد: در حوزه عمرانی به دلیل عدم استفاده از ظرفیت مردمی و واگذار نکردن پروژه‌های نیمه تمام به تعاونی‌های فراگیر دچار مشکلات روز افزون در اشتغال شده‌ایم.

علیجانی افزود: در حوزه سیاست عدم هماهنگی نیروها و جریان‌های سیاسی درون نظام و بعضا تخریب یکدیگر، مشکلاتی را به وجود آورده است و در سال‌های اخیر بدخواهان ملت تلاش کرده‌اند رقابت‌های انتخاباتی در نظام را به رقابت با نظام تبدیل کنند.

نماینده مردم تهران بیان کرد: در حوزه دفاعی و امنیتی اگرچه ایران در منطقه خوش درخشیده است اما نباید فراموش شود که دفاع و امنیت در ایران مردم پایه است و باید تلاش شود که ارتباط میان مردم و مسئولان بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. نیروهای مسلح برای همه جریان‌های سیاسی هستند نه در کنار آنها.

علیجانی گفت: عمل به فرامین حضرت امام و مقام معظم رهبری، ساماندهی تمامی فعالیت‌ها، توجه به اقتصاد مقاومتی، تعالی فرهنگ، پیشرفت علم و فناوری که در سیاست‌های کلی برنامه ششم نیز به آنها اشاره شده لازم است.

نماینده مردم تهران اظهار کرد: بدخواهان در موج سواری بر اعتراضات به حق مردم سه مسئله را نشانه گرفته بودند که عبارتند از شیرینی حضور مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال 96، امنیت و جایگاه رفیع ایران در منطقه و حضور فرامنطقه‌ای ایران. همچنین آنها می‌خواستند به واسطه پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت از ما انتقال بگیرند که با حضور به هنگام مردم موج سواری آنان در هم شکسته شد.

وی افزود: لازم است که اقتصاد و معیشت مردم به صورت جدی‌تری در دستور کار قرارگیرد و در عین حال نحوه بروز اعتراضات و بیان مطالبات مردم طبق اصل 27 قانون اساسی محقق شود البته در این میان ضمن تأکید بر نقد دولت یادآور می‌شوم که نباید مغرضانه آن را هدف قرار داد.

علیجانی گفت:‌ لازم است تا برای سایر مشکلات کشور مانند آلودگی هوا، ترافیک و بافت فرسوده مخصوصا در تهران چاره اندیشی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار