توقیف یک دستگاه خودروی حامل 105 اصله چوب آلات قاچاق جنگلی در اردبیل

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل گفت:نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی استان یک دستگاه وانت نیسان حامل 105 اصله چوب آلات قاچاق جنگلی را توقیف کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل،سرهنگ یوسف فتحی، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل افزود: چوب آلات قاچاق جنگلی که توسط فردی سودجو و فرصت طلب در یک دستگاه وانت جا سازی و از طریق استان همجوار وارد این استان شده بود در جاده اردبیل به شهرستان نیر توسط نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی توقیف و محموله قاچاق ضبط شد.

وی اضافه کرد: در این رابطه یک نفر متخلف دستگیر و با تشکیل پرونده جهت صدور حکم و بر خورد قانونی به مراجع قضایی استان معرفی گردید.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از مردم و دوستداران طبیعت خواست در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هر گونه فرآورده های جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را به شماره تلفن رایگان 1504 مرکز فرماندهی یگان حفاظت منابع طبیعی استان که به صورت شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش های مردمی بوده اطلاع دهند.

فتحی بیان کرد:‌ حفاظت از منابع طبیعی و تلاش برای مبارزه با قاچاق چوب‌آلات جنگلی وظیفه همگانی است که انتظار می‌رود در این زمینه مردم همکاری و مشارکت لازم را داشته و با مشاهده چنین مواردی مراتب را اطلاع‌رسانی کنند تا بتوانیم از تخریب منابع طبیعی جلوگیری کنیم.

وی افزود: جنگل های استان اردبیل با احتساب بیشه زارها و درختچه زارها 63 هزار و 153 هکتار می باشد که در سه ناحیه رویشی خزری (هیرکانی) ، ارسبارانی و تورانی واقع شده است.

انتهای پیام/ح

کشف چوب آلات قاچاق در اردبیل

برچسب ها: منابع طبیعی ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.