فتوحی مطرح کرد؛

ایمونوتراپی تنها درمان در ملانوم

یک ایمونوآنکولوژیست گفت: ایمونوتراپی تنها درمانی است که در ملانوم کاربرد دارد و نتیجه بخش است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد فتوحی ایمونوانکولوژیست در خصوص تازه‌های ایمونوانکولوژی در ملانوم اظهار کرد: کشور ما جزء کشور‌هایی است که ملانوم نسبت به کشور‌های دیگر شیوع کمتری دارد و در مقابل کشور‌های غربی بیشترین شیوع را دارند.

وی ادامه داد: ملانوم نسبت به تومور‌های دیگر شیوع کمتری دارد ولی با همین شیوع کم باعث مرگ بیشتری در مبتلایان به سرطان پوست می شود.

فتوحی خاطر نشان کرد: خوشبختانه درمان ملانوم بعد از سال ٢٠١٠ با ورود دارو‌های مزوتراپی خیلی بهتر شده است و درمان بیماران خیلی نسبت به گذشته روند بهبود بهتری داشته است؛ ایمونوتراپی تنها درمانی است که در ملانوم کاربرد دارد و نتیجه بخش است.

در ادامه مراسم رضا اقدام ضمیری رادیوانکولوژیست در خصوص جایگاه ایمونوتراپی در سرطان مثانه گفت: سرطان مثانه در سن ٦٥ سال شیوع دارد .

وی ادامه داد: باید از بهترین دارو در درمان استفاده کرد و بهترین دارو در این زمینه داروی سیس پلاتین است؛ ٥٠ درصد بیمارانی که سرطان پیشرفته دارند به علت مشکلات عوارض بیماری نمی‌توانند از این دارو استفاده کنند.

 اقدام ضمیری افزود: ایمونوتراپی دارویی بیمارانی که مشکلاتی مانند شنوایی داشته باشند ممکن نیست و متاسفانه هنوز جایگزینی برای این روش  پیدا نشده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار