امام‌جمعه خرم‌آباد مطرح کرد؛

آمریکا و آل‌سعود به دنبال آتش‌افروزی در منطقه هستند

امام‌جمعه خرم‌آباد جاهلیت مدرن را ناشی از اسلام‌هراسی غرب دانست و گفت: پشت‌پرده اسلام هراسی و اسلام ستیزی، آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی هستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ آیت‌الله سیداحمد میرعمادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان با اشاره به نصایح امام صادق (ع) به یکی از یاران خویش، گفت: امام صادق به یکی از یاران خویش می‌فرماید که‌ای سفیان بدان انسان دروغ‌گو مروت و مردانگی ندارد پس دروغ‌گو نباش، بدان انسان حسود آرامش ندارد پس حسود نباش، بدان انسان مغرور دوستی ندارد پس مغرور نباش و بدان انسان بداخلاق سروری ندارد پس خوش‌اخلاق باش.

وی خاطرنشان کرد: شنبه پیش‌رو مصادف با ۲۷ رجب و سالروز بعثت پیامبراکرم (ص) است که این روز را به تمام مسلمانان جهان تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم.

امام‌جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه بعثت پیامبراکرم (ص) بزرگترین واقعه دینی و تاریخی است، افزود: این واقعه منشاء تحول عظیمی در زندگی بشریت شده‌است.

نماینده ولی فقیه در لرستان تصریح کرد: خداوند متعال پیامبر اکرم (ص) را به عنوان آخرین پیامبر، دین اسلام را به عنوان کامترین دین و قرآن را به عنوان آخرین کتاب آسمانی و معجزه پیامبر اسلام قرار داد تا سعادت بشریت برای همیشه تامین شود.

آیت الله میرعمادی مهمترین هدف بعثت پیامبراکرم (ص) را دعوت مردم به توحید و خداپرستی دانست و افزود: هدف دیگر بعثت مبارزه با طاغوت و ظلم و ستم و استکبار بوده است.

وی بیان داشت: پیامبر اکرم (ص) مبعوث به رسالت شد تا عدالت را در جامعه برقرار کند، همچنین هدف از بعثت پیامبر اکرم (ص) تعلیم، تربیت و تزکیه انسان بوده‌است.

امام‌جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه متاسفانه امروز علی‌رغم تمام پیشرفت‌هایی که انسان و جوامع بشری داشته، اما به دلیل دوری از بعثت و فلسفه آن دچار مشکلات عدیده‌ای است، گفت: امروز بشریت به دلیل دورشدن از فلسفه بعثت دچار جاهلیت مدرن و جاهلیت قبیله‌ای شده‌است.

آیت الله میرعمادی ادامه داد: سردمدار جاهلیت مدرن استکبار جهانی و سردمدار جاهلیت قبیله‌ای آل‌سعود برخی کشور‌های غربی است.

نماینده، ولی فقیه در لرستان اظهار داشت: برخی سران کشور‌های عربی با پول و ثروت بی‌اندازه در کنار قدرت‌های بزرگ استکباری قرار گرفته‌اند تا اینکه استکبار جهانی به مردم مسلمان سوریه حمله کند.

امام‌جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه امروز کشور اسلامی و مدعی اسلامی در کنار استکبار جهانی برای سرکوب مسلمانان مهیا می‌شوند، گفت: رژیم آل‌سعود با پول و ثروت مسلمانان و پول نفت پیشرفته‌ترین سلاح‌های نظامی را از استکبار خریداری کرده تا مردم مسلمان یمن را بمباران کند.

آیت الله میرعمادی خاطرنشان کرد: امروز مثلث شوم آمریکا، رژیم صهیونیستی و رژیم آل‌سعود باعث بی‌ثباتی در منطقه شده‌اند، به‌نحوی که در چندسال اخیر ریشه درگیری‌ها در منطقه این مثلث شوم بوده‌است.

وی افزود: امروز آمریکا به آل‌سعود این ولیعهد احمق عربستان سعودی می‌گوید که پول به من بده تا مسلمانان سوریه را سرکوب کنم، امروز جاهلیت قبیله‌ای برای سرکوب کردن مسلمانان در خدمت جاهلیت مدرن قرار گرفته‌است.

امام‌جمعه خرم‌آباد وضعیت فعلی حاکم‌شده بر منطقه را ناشی از سیاست غلط آل‌سعود عنوان و بیان کرد:، اما ما یک خداوند حکیم و متعال داریم که قلوب مسلمانان را بیدار کرده، به‌گونه‌ای که اتحاد شوم آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل‌سعود سبب اتحاد امت اسلامی خواهد شد و با این اتحاد مسلمانان شاهد نابودی رژیم صهیونیستی و آل‌سعود خواهیم بود.

نماینده، ولی فقیه در لرستان با اشاره به یک نمونه جاهلیت مدرن که اخیرا در انگلستان اتفاق افتاد، افزود: امسال در انگلستان، سوم آوریل یعنی چهاردهم فروردین از سوی گروه‌های ضد اسلام روز تنبیه یک مسلمان نام‌گذاری شد.

وی ادامه داد: در این روز هر کسی که به یک مسلمان اهانت می‌کرد و یا یک مسلمانی را تنبیه و مجازات می‌کرد از امتیاز ویژه‌ای برخوردار می‌شد و متاسفانه در این روز در انگلستان و برخی کشور‌های غربی شاهد اهانت به مسلمانان از جمله اسیدپاشی به آن‌ها بودیم.

میرعمادی جاهلیت مدرن را ناشی از اسلام‌هراسی غرب دانست و یادآور شد: پشت‌پرده اسلام هراسی و اسلام ستیزی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی هستند.

امام‌جمعه خرم‌آباد با بیان اینکه آمریکا و آل‌سعود به دنبال آتش‌افروزی در منطقه هستند، بیان داشت: نیازمند بیداری اسلامی و بصیرت مسلمانان هستیم چرا که غفلت مسلمانان باعث می‌شود جنگ‌افروزی در منطقه شکل گیرد.

نماینده، ولی فقیه در لرستان اظهار داشت: روز چهارشنبه مصادف با روز ارتش است که به فرمان امام راحل این روز به‌نام روز ارتش نام‌گذاری شده‌است و امام خمینی (ره) فرمودند که ارتش با تمام سازوبرگ نظامی‌اش در مقابل مردم رژه برود و قدرت خود را نشان دهد.

وی با بیان اینکه ارتش در تمام دوران‌ها وفادار بوده و در مقابل دشمنان جمهوری اسلامی ایران ایستادگی کرده، تصریح کرد: خدا را شاکریم که امروز از ارتشی قوی، سپاهی نیرومند و بسیجی فداکار و شجاع برخورداریم و به برکت توانمندی نیرو‌های مسلح، جمهوری اسلامی ایران با قدرت در منطقه نقش‌آفرینی می‌کند.

انتهای پیام/د

جاهلیت مدرن نشانه اسلام هراسی غرب است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.