دیپلمات سوری: منبع گزارش سازمان منع تسلیحات شیمیایی علیه دمشق اطلاعات جعلی است

نماینده دائم سوریه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی، گزارش اخیر این سازمان درباره استفاده دمشق از تسلیحات شیمیایی را رد کرد و آن را غیر قابل اعتماد خواند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه، بسام صباغ، نماینده دائم سوریه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی، به گزارش گروهی که گروه تحقیق و تعیین هویت خوانده می‌شود، پاسخ داد. این گزارش را دفتر دبیرخانه فنی سازمان منع تسلیحات شیمیایی در روز هشتم ماه کنونی صادر کرد.

او درباره گزارش اخیر سازمان منع تسلیحات شیمیایی درباره سوریه گفت: گزارش این سازمان درباره استفاده سوریه از سلاح‌های شیمیایی در شهرک اللطامنه دارای نتیجه‌گیری‌های اشتباهی است و بر اطلاعات جعلی برای تحریف واقعیت استناد دارد.

نماینده دائم سوریه در این سازمان تأکید کرد: این گزارش دارای نتیجه‌گیری‌های نادرستی است و با هدف جعل واقعیت‌ها و متهم کردن دولت سوریه به استفاده از مواد شیمیایی سمی در وقایع واخر ماه مارس سال ۲۰۱۷ در شهرک اللطامنه در استان حماه به اطلاعات جعلی استناد کرده است.

صباغ با انتشار بیانیه‌ای خطاب به این سازمان گفت: سوریه نتیجه‌گیری‌های غیرقانونی وارده در گزارش را به شدت محکوم و آن را از اساس رد می‌کند.

او افزود: ما این گزارش را در جهت برآورده کردن خواسته‌های آمریکا و متحدان غربی آن برای هدف قرار دادن سوریه قلمداد می‌کنیم.

صباغ تأکید کرد: نتیجه‌گیری‌های وارده در گزارش به هیچ وجه قابل اعتماد نیست، زیرا از گروهی صادر شده که آن گروه هم خود ابزاری برای سیاسی کردن اقدام این سازمان و تبدیل آن به تریبونی در خدمت اهداف کشور‌های شناخته شده است.

نماینده دائم سوریه در سازمان منع تسلیحات شیمیایی بار دیگر استفاده سوریه از مواد سمی در شهر اللطامنه یا در هر شهر یا روستای دیگر روسیه را قاطعانه رد و مجددا تأکید کرد: ارتش سوریه، چنین سلاح‌هایی در اختیار ندارد و به هیچ وجه از آن‌ها استفاده نکرده است.

صباغ به سبب پافشاری دبیرخانه فنی سازمان منع تسلیحات شیمیایی بر تداوم کار با همان روش غیر حرفه‌ای که هیچ شفافیت و صحتی ندارد و با ساده‌ترین قوانین تحقیق و اصول شفاف‌سازی سازگار نیست و پیشتر هم در گزارش‌های گروه حقیقت‌یاب از این روش استفاده شده است، ابراز تأسف کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار