هدفگذاری تولید ۱۰ هزار تن ماهی سردآبی در کیار

مدیر جهاد کشاورزی کیار گفت: با بررسی جامع و ساماندهی مزارع پرورش ماهی در این شهرستان ظرفیت تولید ماهی سردآبی به ۱۰ هزار تن خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سعید داودی نیا مدیر جهادکشاورزی کیار اظهار داشت: با بررسی جامع و ساماندهی مزارع پرورش ماهی در این شهرستان ظرفیت تولید ماهی سردآبی به ۱۰ هزار تن خواهد رسید.

او با تأکید بر اینکه جهاد کشاورزی باید طرح جامعی را در خصوص ساماندهی مزارع پرورش ماهی حاشیه رودخانه سبزکوه تدوین کند افزود: در این طرح باید قوانین، مقررات و چارچوب‌های اشتغال در حوزه رودخانه سبزکوه در نظر گرفته شود و همچنین در قالب مجوز‌ها از ظرفیت‌ها و تسهیلات موجود استفاده و کلیه استاندرد‌ها و مسائل ایمنی در زمینه ساماندهی مزارع پرورش ماهی مورد توجه قرار گیرد بعلاوه همکاری سایر دستگاه‌ها نیز مورد تاکید است.

داودی نیا با بیان اینکه شهرستان کیار دارای رتبه دو استانی در زمینه پرورش ماهیان سردآبی است اضافه کرد: شهرستان کیار ظرفیت بسیار خوبی جهت پرورش و تولید گونه‌های مختلف ماهی را دارد.

او ادامه داد: در حال حاضر ۱۷۸ مزرعه پرورش ماهی با تولید سالیانه پنج هزار تن در سال در حاشیه رودخانه سبزکوه وجود دارد که چنانچه ساماندهی کامل و جامع انجام شود تولید ماهی در این منطقه به ۱۰ هزار تن در سال افزایش پیدا می‌کند.

کیار از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری است که مرکز آن (شهر شلمزار) در فاصله ۴۰ کیلومتری شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار