توقف پخش سریال ضد فلسطینی از شبکه سعودی

شبکه ماهواره‌ای ام‌بی‌سی عربستان سعودی اعلام کرد به دلیل فشار‌ها و انتقاد‌ها از سریال ضد فلسطینی «مخرج ۷» مجبور شد پخش این سریال را متوقف کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه ماهواره‌ای ام‌بی‌سی عربستان سعودی اعلام کرد به دلیل فشار‌ها و انتقاد‌ها از سریال ضد فلسطینی «مخرج ۷» مجبور شد پخش این سریال را متوقف کند و از جمعه آینده، به جای این سریال، سریال کویتی «درب الزلق» پخش خواهد شد.

مسئولان این شبکه سعودی، اما در توجیه این اقدام خود گفته اند که علت توقف این سریال، آماده نشدن سایر قسمت‌های آن به دلیل قرنطینه و شرایط کرونا است. تاکنون ۲۰ قسمت از این سریال از این شبکه پربیننده در جهان عرب پخش شده است.

کاربران عرب در فضای مجازی این ادعا را قبول نکردند و گفتند که علت توقف پخش سریال مخرج ۷ انتقاد از این سریال و عوامل اجرایی و بازیگران آن است.


بیشتر بخوانید: انتقاد حماس از سریال جنجالی شبکه سعودی ام‌بی‌سی

محمود الزهار: برخی حکام عربی به مقدسات اسلامی پشت کرده‌اند


شبکه سعودی ام‌‎بی‌سی همزمان با پخش سریال مخرج ۷ در حال پخش سریالی با عنوان «ام هارون» است که هدف آن سفید جلوه دادن کارنامه رژیم صهیونیستی و جلوه انسانی بخشیدن به اقدامات این رژیم است. در این سریال، شخصیتی یهودی که سرزمین فلسطین را غصب کرده و نیز حمایت از روایت تقلبی و ساختگی وی از همزیستی مسالمت آمیز با ادیان دیگر به نمایش درآمده است.

پخش این دو سریال، آن هم از شبکه معروف ام‌بی‌سی عربستان سعودی، انتقادات گسترده‌ای علیه این کشور و سازندگان آن داشته و منتقدان، ریاض را به تلاش برای تغییر افکار عمومی و آماده کردن زمینه برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی متهم می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
چه زشتن
آخرین اخبار