عربستان مدعی عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشور‌ها شد!

وزیر خارجه عربستان اعلام کرد دولت ریاض به تمامیت ارضی دیگر کشور‌ها احترام می‌گذارد و در امور داخلی آنان دخالت نمی‌کند.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه پیپل دیلی، وزیر خارجه عربستان اعلام کرد ریاض هر گونه مداخله در امور داخلی کشور‌های عربی را رد می‌کند.

فیصل بن فرحان عبدالله در نشست ویدئو کنفرانس با همتای چینی خود مدعی شد مداخله دیگر کشور‌ها عامل حمایت از گروه‌های شبه نظامی تروریست در منطقه است و تفرقه‌های فرقه‌ای و قومی را در پی دارد.

وزیر خارجه عربستان در نهمین نشست وزاری مجمع همکاری‌های چین و عربستان روابط جهان عرب و چین را دارای ریشه‌های تاریخی توصیف کرد که در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. وی مدعی شد دو طرف مواضع یکسان بویژه در موضوع حفظ صلح جهانی دارند.

این مقام سعودی اظهار داشت: عربستان سعودی از ایده ایجاد جامعه‌ای با سرنوشت مشترک که توسط شی جین پینگ، رئیس جمهور چین مطرح شده استقبال می‌کند، زیرا معتقد است که این امر به تعمیق همکاری بین دو طرف کمک خواهد کرد.

فیصل بن فرحان عبدالله افزود عربستان سعودی از حاکمیت و تمامیت ارضی چین حمایت می‌کند و از پایبندی چین به عدم دخالت در امور داخلی قدردانی کرد. وزیر خارجه عربستان اعلام کرد ریاض به اصل چین واحد احترام می‌گذارد.

ادعا‌های وزیر خارجه عربستان در خصوص عدم مداخله در امور داخلی دیگر کشور‌ها و حفظ صلح جهانی در حالی مطرح می‌شود که ریاض با به راه اندازی یک ائتلاف متجاوز کشور یمن را وارد جنگی خونبار و ۵ ساله کرده است. جنگی که جز فقر، مرگ و قحطی آورده‌ای برای مردم یمن نداشته است.

بر اساس گزارش‌ها، حدود ۱۴ میلیون نفر از مردم یمن با قحطی مواجه هستند، همچنین ۳ میلیون کودک نیز دچار سوء تغذیه شده‌اند. در پی یورش ائتلاف متجاوز به یمن به رهبری رژیم سعودی، سایر بیماری‌های واگیردار از جمله وبا هم در میان مردم این کشور شیوع پیدا کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار