نیویورک تایمز: رئیس موساد برای عادی سازی روابط، بارها با مقامات اماراتی، سعودی و قطری دیدار کرده بود

نیویورک تایمز در گزارشی، از نقش یوسی کوهن، رئیس موساد در توافق امارات با رژیم صهیونیستی سخن گفت.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه خبری روزنامه تایمز اسرائیل در خبری به نقل از نیویورک تایمز، از نقش برجسته یوسی کوهن، رئیس موساد در برقراری توافق میان امارات و رژیم صهیونیستی خبر داد و نوشت: یوسی کوهن بار‌ها با همتایان اماراتی، سعودی، قطری، مصری و اردنی خود دیدار کرده بود.

در گزارش نشریه تایمز اسرائیل که با عنوان «رئیس موساد بنابر گزارشها، هدایت توافق با امارات را بر عهده داشته و چندین سفر به (کشورهای) خلیج (فارس) داشته است» نوشت: رئیس آژانس جاسوسی موساد چندین بار به منظور میانجی گری در جهت یک توافق تاریخی در جهت عادی سازی روابط میان امارات و اسرائیل به امارات سفر کرده بود و بنابر گزارش‌هایی که روز پنجشنبه منتشر شده، مسئول ترتیب دادن این توافق از سوی اسرائیل بوده است.

تایمز اسرائیل در ادامه نوشت: طبق گزارش‌های نیویورک تایمز و کانال ۱۲ اسرائیل، این توافق میان دو طرف در زمانی که مبارزات با همه گیری کرونا ویروس ادامه داشت، تقویت شد.

طبق اعلام نیویورک تایمز، یوسی کوهن، رئیس موساد چندین سفر پنهانی به امارات در سال گذشته به انجام رساند؛ همچنانکه موساد ترتیب ارسال یک محموله مخفی از تجهیزات دارویی از اسرائیل به امارات را پس از شیوع کرونا داده بود.

به نوشته این رسانه ها، کوهن همچنین بار‌ها با نمایندگانی از امارات، عربستان سعودی، قطر، اردن و مصر در سال‌های گذشته و به منظور تلاش‌های بلند مدت برای ساخت روابط با این کشور‌های حوزه خلیج فارس دیدار داشته است.

کانال ۱۲ اسرائیل همچنین اعلام کرد ایجاد روابط با کشور‌های عربی یکی از مسئولیت‌های موساد قلمداد می‌شود.

طبق اعلامیه‌ای که دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی، پنجشنبه شب منتشر کرده، نتانیاهو با تماس با یوسی کوهن، از او بخاطر کمک‌های موساد در چندسال گذشته در توسعه روابط با کشور‌های حاشیه خلیج فارس تشکر کرده است.

گفتنی است امارات و رژیم صهیونیستی در روز پنج‌شنبه از توافق ننگین و به گفته خود تاریخی در جهت عادی‌سازی کامل روابط دیپلماتیک خبر دادند. پیش‌تر نیز نشانه‌هایی از روابط گرم، ولی پنهان تل آویو و ابوظبی وجود داشت، اما هیچگاه مورد اعلام رسمی قرار نگرفته بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار