تعطیلی گسترده اصناف لرستان پس از ساعت ۱۸

استاندار لرستان گفت: فعالیت تمام اصناف گروه شغلی ۲، سه و چهار پس از ساعت ۱۸ در شهر‌های بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت استان ممنوع است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  ازلرستان،سیدموسی خادمی،استاندار لرستان روز شنبه در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مدیریت کرونا اظهار داشت: فعالیت‌های سطح یک مربوط به ارائه خدمات و نیاز‌های ضروری مواد غذایی و دارویی شامل این محدودیت زمانی نمی‌شوند.

او افزود: با توجه به مصوبه اعلام شده توسط ستاد استانی، محدودیت زمانی مشاغل در استان تا ساعت ۱۷ بود که این تصمیم تا روز سه‌شنبه هفته جاری ادامه دارد و از روز چهارشنبه مطابق با مصوبه ستاد ملی، این محدودیت، ساعت ۱۸ هر روز اعمال خواهد شد.

استاندار لرستان گفت: فعالیت‌های سطح یک شامل نیاز‌های ضروری مردم مانند تهیه موادغذایی، دارویی و پزشکی است و سطوح ۲، سه و چهار نیز گروه‌هایی، چون مراکز خرید، مجتمع‌های تفریحی و تجاری، باشگاه‌های ورزشی، فرهنگی و تفریحی را در بر می‌گیرد.

فعالیت گروه‌های شغلی سه شامل دانشگاه‌ها، مدارس، زبان سراها، آموزشگاه‌های فنی و حرفه ای، کتابخانه‌ها، استخر‌های سرپوشیده، موزه‌ها و موزه باغ ها، سینما و تئاتر، آرایشگاه‌ها، مساجد و مصلی‌ها و گروه چهار شامل برگزاری مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش ها، فعالیت باشگاه‌های ورزشی، مدارس شبانه روزی، کافه و قهوه خانه‌ها است.

لرستان هم اکنون در وضعیت فوق قرمز شیوع کرونا است، پنج شهرستان دلفان، الیگودرز، دورود، پلدختر و کوهدشت در وضعیت فوق حاد شیوع کرونا هستند و محدودیت‌های آن‌ها از جمله تعطیلی بازار همچنان برقرار است.

۴۴هزار و ۱۲۱ مورد قطعی ابتلا به ویروس کرونا از ابتدای شیوع تا روز ۱۴ آبان در لرستان شناسایی شده است که ۸۸۰ نفر از این تعداد جان باخته اند.

۵۱ هزار واحد صنفی در لرستان فعال است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار