مصطفی الکاظمی: عاملان حمله به سفارت آمریکا بازداشت شدند

نخست وزیر عراق از بازداشت عاملان بمباران شب گذشته منطقه سبز بغداد خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه القدس العربی، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق امروز، دوشنبه از بازداشت شماری از مقامات در پی بمباران موشکی شب گذشته منطقه سبز بغداد خبر داد.

مصطفی الکاظمی در جمع خبرنگاران گفت: شماری از مقامات را در بخش‌های امنیتی دستگیر و پس از بمباران آن‌ها را به زندان انداختیم.

او در ادامه افزود: بمباران روز گذشته در منطقه سبز یک اقدام تروریستی بزدلانه بود. ما هیچ حمله‌ای را به نمایندگی‌های دیپلماتیک در عراق نمی‌پذیریم.

او در ادامه تصریح کرد: موشک‌هایی که دیروز شلیک شد، به سمت عراقی‌ها افتاد و آن‌ها را زخمی کرد.

گفتنی است ارتش عراق و سفارت آمریکا در بغداد یکشنبه شب اعلام کردند دست کم ۸ موشک کاتیوشا در منطقه سبز سقوط کرده است؛ مسأله‌ای سبب وارد آمدن خسارت‌هایی جزئی شد.

همچنین یک منبع امنیتی که در منطقه سبز بغداد اعلام کرد یک سامانه ضد موشکی که برای دفاع از سفارت آمریکا قرار داده شده، توانست مسیر یکی از این موشک‌ها را تغییر دهد.

سفارت آمریکا با محکوم کردن این حمله، از تمامی سران سیاسی و دولتی عراق خواست تا گام‌هایی را برای جلوگیری از این حملات و نیز پیگرد عاملان آن بردارند.

در بیانیه‌ای که از سوی سفارتخانه آمریکا منتشر شده، آمده است: موشک‌هایی که این منطقه بین المللی را هدف گرفته، سبب پاسخ سامانه‌های دفاعی سفارتخانه شد و خسارت‌هایی جزئی را به این سفارتخانه وارد کرده؛ اما خسارت‌های جانی در بر نداشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۰ ۰۲ دی ۱۳۹۹
چه فیلمی الکاظمی در اوده چند تا بعثی را بازداشت کرده
آخرین اخبار