در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

ساخت دستگاه ضدعفونی کننده هوا با صرفه جویی ۳۰۰ میلیونی

یک استارت‌آپ با ساخت دستگاه ضدعفونی کننده کاملا ایرانی که نسبت به رقیب خارجی خود بسیار عملکرد بهتری دارد، باعث صرفه جویی ۳۰۰ میلیون تومانی شد.

رضا محصل مدیر عامل یک استارت‌آپ در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره محصول نوآورانه خود برای مقابله با کرونا با اشاره به اینکه محصول ما دستگاه تصفیه و ضدعفونی هواست، بیان کرد: این دستگاه برای مقابله با ویروس‌هایی است که از طریق هوا منتقل می‌شوند یا به اصطلاح هوابرد هستند.

او درباره عملکرد این دستگاه گفت: این دستگاه ابتدا با مکش، هوا را به درون راکتور وارد می‌کند و سپس با استفاده از نانوفیلتر‌ها و میدان الکترومغناطیسی که درون دستگاه وجود دارد، هوا را کاملا ضدعفونی می‌کند و عوامل بیماری زا را از بین می‌برد.

مدیر عامل این استارت‌آپ ادامه داد: این دستگاه کاملا ایرانی است و تمام قطعات آن تولید شده در داخل کشور است؛ البته نمونه فرانسوی این دستگاه هم موجود است که با دبی یا خروجی ۸۵۰ متر مکعب در ساعت حدود ۳۸۰ میلیون تومان قیمت دارد، اما دستگاه ما با بازده بسیار بهتر، بسیار ارزان قیمت‌تر است و بین ۴۰ تا ۵۰ میلیون تومان قیمت دارد.

او درباره تفاوت این دستگاه با نمونه خارجی گفت: دستگاه فرانسوی که به ایران آمده و در برخی مکان‌ها به کارگرفته شده است برخلاف دستگاه ما از میدان الکرو مغناطیسی ضعیف تری بهره می‌برد و تمام عوامل بیماری زا را از بین نمی‌برد. دستگاه ضدعفونی کننده هوای ایرانی با داشتن میدان الکترومغناطیسی بسیار قویتر توانسته است تست‌های مربوط به میزان نابودی میکروب‌ها را به خوبی پشت سربگذارد و تمام مجوز‌های لازم را کسب کرده است.

این فناور توضیح داد: تا الان برای بیمارستان ها، آمفی تئاتر‌ها و ادارات درخواست داشتیم؛ البته ما این دستگاه را در اندازه کوچک‌تر با دبی ۱۲۰ مترمکعب در ساعت برای استفاده خانگی نیز تولید کرده ایم.


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.