روش هایی برای محافظت از شارژر در برابر خرابی

شارژرها همیشه در معرض پاره شدن یا خرابی قرار دارند اما با انجام برخی از نکات ساده می توان از خراب شدن آن ها جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از ال بلد؛ شارژر گوشی هوشمند با شارژ مکرر تلفن به صورت روزانه آسیب می‌بیند و به دلیل اهمیت زیاد آن و هزینه بالای تعویض، باید هنگام شارژ، اتصال شارژر را به درستی حفظ کنید، بنابراین در صورت انجام مراحل ساده نیازی به تعمیر یا تعویض شارژر نخواهید داشت، زیرا کابل شارژر نقش مهمی در روند شارژ دستگاه شما دارد.


بیشتر بخوانید


در ادامه روش‌های نگهداری اصولی از شارژر برای جلوگیری از خرابی آن را می‌خوانید:

نحوه نگهداری کابل شارژر

روش هایی برای محافظت از شارژر در برابر خرابی

چندین نکته وجود دارد که باید بسیار محتاطانه آن‌ها را رعایت کنید تا در صورت استفاده نادرست از اتصال دهنده شارژر در برابر آسیب محافظت شود.

اول: شارژر یا کابل USB را در کیف کوچک یا جیب شلوار قرار ندهید.

دوم: برای نگه داشتن سیم شارژر در حین استفاده، باید پورت USB را نگه دارید. هنگام قطع اتصال تلفن یا اتصال آن به کابل برق، آداپتور شارژر را نگه داشته و از  پریز برق جدا کنید.

سوم: حتماً شارژر تلفن همراه را در جای مشخص و مرتب نگه دارید.

چهارم: به چین خوردگی یا خمیدگی‌هایی که در کابل شارژر شما ایجاد می‌شود توجه کنید چرا که در دراز مدت امکان آسیب رساندن به شارژر وجود دارد.

محافظ سیم شارژر

روش هایی برای محافظت از شارژر در برابر خرابی

محافظ‌های اتصال شارژر از مناطقی که در معرض آسیب قرار دارند به خوبی محافظت می‌کند، بنابراین باید از محافظ‌های لاستیکی استفاده کنید، زیرا از مواد انعطاف پذیر ساخته شده اند که باعث خم شدن کابل می‌شود بدون اینکه کابل آسیب ببیند یا پاره شود.

درگاه شارژر را تمیز کنید

روش هایی برای محافظت از شارژر در برابر خرابی

آلودگی یا گرد و غبار کوچک چسبیده به درگاه شارژ بر سرعت فرآیند شارژ تأثیر می‌گذارد و باعث می‌شود دستگاه شما کندتر شارژ شود. برای تمیز کردن محل اتصال سیم شارژر، می‌توانید از سرنگ برای پمپاژ هوای قوی به درگاه شارژ تلفن خود استفاده کنید، زیرا ساده‌ترین و ایمن‌ترین راه برای پاک کردن آلودگی‌ها و پلانکتون‌های موجود در ورودی شارژر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۲۶ مرداد ۱۴۰۰
پلاکتون آخه اصلا می‌دونی پلاکتون چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۲۵ مرداد ۱۴۰۰
پاک کردن پلانکتون ها از ورودی شارژر؟؟؟؟؟؟
آخرین اخبار