بزرگترین رژه نظامی روسیه در سایه افزایش تنش‌ها با غرب برگزار می‌شود

بزرگترین رژه نظامی روسیه به مناسبت پیروزی در جنگ جهانی دوم و در میان افزایش تنش‌ها میان مسکو و غرب قرار است با حضور ولادیمیر پوتین برگزار شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، رسانه های روسیه از برگزاری رژه نظامی به مناسبت پیروزی مسکو در جنگ جهانی دوم، در میان افزایش تنش‌ها میان روسیه و غرب و با حضور ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه خبر دادند.

 ولادیمیر پوتین قصد دارد امروز (یک‌شنبه) رژه نظامی پیروزی روسیه در جنگ جهانی دوم را به نمایش بگذارد. این نمایش میهن پرستانه قدرت نظامی مسکو است که قرار است امسال با وجود افزایش تنش با غرب برگزار شود.

مراسم رژه امسال پیش از زمان برگزاری انتخابات پارلمانی در ماه سپتامبر است و در زمانی برگزار می شود که روابط مسکو با غرب بر سر مسائلی چون تنش میان روسیه و اوکراین و زندانی شدن الکسی ناوالنی، مخالف روسی به شدت تیره و تار است.

طی ماه‌های اخیر آمریکا و روسیه در اقداماتی تلافی جویانه، دیپلمات‌های یکدیگر را اخراج کردند.  مسکو و کشور‌های عضو اتحادیه اروپا نیز درگیر یک اختلاف دیپلماتیک مشابه بودند و سفرای خود را فراخواندند.

در مراسم رژه در میدان سرخ مسکو به مناسبت هفتاد و ششمین سالگرد پیروزی اتحاد جماهیر شوروی بر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم، انتظار می‌رود بیش از ۱۲ هزار نیروی نظامی حضور یابند. بیش از ۱۹۰ تجهیزات نظامی از جمله پرتابگر‌های موشک بالستیک قاره پیما به نمایش در آید و ۸۰ هواپیمای نظامی  رژه هوایی داشته باشند.

پوتین، از سال ۱۹۹۹ به عنوان رئیس جمهور یا نخست وزیر قدرت را در دست داشته است و عموما از این رژه دیدن می‌کند.

این برنامه قرار است که قرار است ساعت ۰۷:۰۰ به وقت گرینویچ آغاز شود.

رژه روز یک‌شنبه به دنبال نمایش گسترده نیرو‌های نظامی روسیه در نزدیکی مرز‌های اوکراین است که مسکو آن را یک تمرین آموزشی در پاسخ به فعالیت‌های اتحاد نظامی ناتو و اوکراین دانست.

برگزاری رژه‌های نظامی در مقیاس کوچکتر نیز در دیگر شهر‌های روسیه، برنامه ریزی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار