ایجاد سایت جدید پسماند در اشنویه

فرماندار اشنویه گفت: سایت پسماند جدید با بهره‌گیری از مطالعات جامع و کامل و با برنامه‌ریزی صورت گرفته احداث و راه‌اندازی می‌شود.

عبدالسلام مام‌عزیزی فرماندار شهرستان اشنویه در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، اظهار داشت:  سایت پسماند جدید این شهرستان که جزو مدرن‌ترین و استانداردترین نمونه‌های موجود در آذربایجان‌غربی خواهد بود که با بهره‌گیری از مطالعات جامع و کامل با برنامه‌ریزی صورت گرفته احداث و راه‌اندازی می‌شود.

مام عزیزی ادامه داد: هفته‌های گذشته مشکلات دفع زباله در این شهرستان به دلیل تکمیل ظرفیت سایت قدیمی "گردکاشان" تشدید شده بود و مشکلات فراوان را ایجاد کرده است.

او گفت: شهرداری اشنویه و کارگروه پسماند پاییز گذشته نسبت به ایجاد سایت پسماند و جانمایی اقدام کرده و طی بررسی‌ها و استعلام‌ها از ادارات متولی و نظر جمعی کارشناسان منطقه کنونی "کانی شیلان" جهت سایت پسماند جدید معرفی و تعیین شد که متاسفانه با انتقاد گروهی از افراد مواجه شده‌است.

فرماندار اشنویه اضافه کرد: تعهد لازم جهت ایجاد مدرن‌ترین سایت داده شده و در سایت جدید رعایت موارد بهداشتی جهت جلوگیری از ایجاد مزاحمت و روان شدن شیرابه به زمین‌های دیگر اندیشیده شده و ارزیابی اثرات زیست محیطی محل دفن پسماند مورد موافقت اداره کل محافظت محیط زیست اذربایجان‌غربی واقع شده‌است.

او گفت: با تمام افرادی که قصد ایجاد اخلال در پیشبرد اهداف شهری را داشته باشند، برخورد قانونی صورت خواهد گرفت و تمامی تمهیدات با هماهنگی ادارات متولی و استانی نیز اندیشیده شده‌است.

مام‌عزیزی در خصوص اطلاعیه شهرداری مبنی بر عدم جمع‌آوری زباله در روز‌های گذشته افزود: شهرداری اشنویه به عنوان متولی مدیریت و ساماندهی محل‌های دفن پسماند اقدام به شروع عملیات زیرساختی و آماده سازی در محل جدید کرده که با توجه به اعتراض عمومی، عملیات مورد نظر در محل جدید متوقف شده بود و با توجه به اتمام مدت زمان تعیین شده در قرارداد فی مابین کارگروه مدیریت پسماند با اهالی روستای "گردکاشان"مبنی بر بهره‌برداری یکساله از محل دفن قدیم، بهره‌برداری از سایت امکانپذیر نبود که با پیگیری‌های صورت گرفته هم اکنون زباله‌ها نیز جمع‌اوری می‌شوند.

روزانه در اشنویه بیش از ۵۰ تن زباله تولید می‌شود در روز‌های گذشته عدم جمع‌آوری زباله ر در این شهرستان مشکلات بهداشتی فراوان را برای شهروندان ایجاد کرده بود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.